Joop Feilzer treedt terug uit het Executive Committee van Fortis

Met ingang van 1 november aanstaande zal de heer Feilzer zich in het bijzonder richten op zijn taken als bestuurder en directielid van Fortis Bank NV/SA en het voorzitterschap van de Raad van Commissarissen van Fortis Bank Nederland. Uit dien hoofde wordt hij verantwoordelijk voor het toezicht op de implementatie van het Fortis bankbeleid in Nederland. Tevens zal hij het voorzitterschap van de Raad van Bestuur van Fortis Investments continueren en zijn verantwoordelijkheden als lid van de Raad van Commissarissen van Fortis ASR behouden.

Daarnaast zal hij zich richten op de relaties van Fortis met cliënten, toezichthouders, collega-financiële instellingen en de overheid in Nederland en een representatieve rol vervullen voor het geheel van Fortis in Nederland.

Gilbert Mittler, Chief Financial Officer, zal vanaf 1 november aanstaande voorlopig leiding geven aan de overige taken van de heer Feilzer, waaronder Investor Relations.

Fortis is een geïntegreerde financiële dienstverlener in bankieren en verzekeren. Met een marktkapitalisatie van EUR 31,3 miljard (30/09/2005) en circa 55.000 medewerkers behoort zij tot de 20 grootste financiële instellingen van Europa. In haar thuismarkt, de Benelux, neemt Fortis een toonaangevende positie in met een breed pakket financiële diensten voor haar particuliere, zakelijke en institutionele klanten. Vanuit de expertise in de thuismarkt ontplooit zij haar Europese ambities via groeiplatforms. Fortis opereert ook in geselecteerde activiteiten met een wereldwijd bereik. In specifieke Europese en Aziatische landen maakt zij met succes gebruik van haar knowhow en ervaring in bankverzekeren. Fortis is genoteerd aan de beurzen van Amsterdam, Brussel en Luxemburg en heeft een gesponsord ADR programma in de Verenigde Staten. Meer informatie is beschikbaar op www.fortis.com

Pdf versie van het persbericht