Jaakko Pöyry Groupille 8 miljoonan euron metroasema- ja tunnelisuunnittelusopimus Sveitsissä

Electrowatt Infra AG, joka kuuluu Jaakko Pöyry Groupin Infrastruktuuri & ympäristö -liiketoimintaryhmään, on saanut Sveitsin valtionrautateiltä ja Zürichin kantonilta toimeksiannon tunnelisuunnittelusta. Toimeksianto toteutetaan yhteishankkeena Basler & Hofmann Ltd:n kanssa. Suunnittelupalvelujen toimitusaika on syyskuusta 2005 heinäkuuhun 2013. Electrowatt Infran sopimuksen arvo on 8 miljoonaa euroa.

Sopimus on jatkoa v. 2003 alkaneelle toimeksiannolle ja käsittää uuden metroaseman suunnittelun Zürichin päärautatieaseman alle sekä 5 km:n pituisen rautatietunnelin. Asema ja tunneli ovat osa Zürichin metron uutta keskustalinjaa joka lisää raideliikenteen kuljetuskapasiteettia keskustan liikealueella. Electrowatt Infran palvelut kattavat tarjousasiakirjojen laatimisen, tarjousten teknisen ja taloudellisen arvioinnin, detaljisuunnittelun, valvonnan, painumien tarkkailun, laadunvalvonnan ja projektin johtamisen.

Electrowatt Infralla on mittava kokemus tunnelikohteiden konsultoinnista, suunnittelusta ja projektinjohtotehtävistä Euroopassa ja Aasiassa. Yritys on Sveitsin johtavia tunneliasiantuntijoita ja sen palveluvienti on maailmanlaajuista.

Jaakko Pöyry Groupin Infrastruktuuri & ympäristö -liiketoimintaryhmä käyttää liikenimeä Jaakko Pöyry Infra. Sen liikevaihto v. 2004 oli 142 miljoonaa euroa. Liiketoimintaryhmällä on toimistoja 25 maassa ja sen palveluksessa on 2000 asiantuntijaa maailmanlaajuisesti.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Erkki Pehu-Lehtonen