Jaakko Pöyry Groupille 10 miljoonan euron raamisopimus TECNICAS REUNIDAKSELTA Espanjassa

Heymo Ingeniería, S.A., joka kuuluu Jaakko Pöyry Groupin Energia-liiketoimintaryhmään, on solminut TECNICAS REUNIDAS -yhtiön kanssa raamisopimuksen suunnittelupalvelujen toimittamisesta useaan kokonaistoimitusprojektiin. Sopimus käsittää perussuunnittelu-, detaljisuunnittelu- ja hankintapalvelut, jotka toimitetaan seuraavan kolmen vuoden aikana. Sopimuksen arvo on noin 10 miljoonaa euroa.

TECNICAS REUNIDAS on espanjalainen suunnitteluyhtiö ja eräs johtavia kemikaalilaitosten, jalostamoiden ja petrokemiallisten laitosten kokonaistoimittajia Espanjassa ja ulkomailla. Nyt saatu toimeksianto on Heymolle strategisesti merkittävä ja jatkoa pitkälle yhteistyölle TECNICAS REUNIDAS -yhtiön kanssa. Heymo on aikaisemmin osallistunut asiakkaan toimittamien öljyjalostamoiden, kumeenilaitoksen, moottoritestauskeskuksen ja vetylaitoksen suunnitteluun.

Heymo Ingenieríalla on pitkäaikainen kokemus tuotantolaitosten perus- ja detaljisuunnittelusta, rakennusvalvonnasta ja projektinjohdosta Espanjassa ja ulkomailla. Nyt saatu toimeksianto laajentaa Heymon palveluvalikoimaa Espanjan laitosmarkkinoilla.

Energia-liiketoimintaryhmä käyttää liikenimeä Electrowatt-Ekono. Sen liikevaihto vuonna 2004 oli 146 miljoonaa euroa. Electrowatt-Ekonolla on toimistoja 22 maassa ja se työllistää 1500 asiantuntijaa maailmanlaajuisesti.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Erkki Pehu-Lehtonen