Planlagt nedsalg av Norsk Hydros aksjer i BioMar

Oslo (2005-10-18)
: Norsk Hydro vurderer et mulig salg av alle eller noen av sine aksjer i Biomar Holding  A/S og har i den forbindelse engasjert ABG Sundal Collier som rådgiver til å gjennomføre et potensielt salg av aksjene. Hydro eier 7.569.990 aksjer i Biomar, hvilket representerer 68,82 prosent av totalt utestående aksjer.

Hensikten er å gjennomføre transaksjonen som en .accelerated book-building.-prosess mot profesjonelle investorer i nærmeste framtid.

BioMar er en av verdens tre ledende produsenter av fiskefôr. Selskapet utvikler, produserer, markedsfører og distribuerer fôr til fiskeoppdrett. BioMar er en global leverandør av fiskefôr til oppdrettsnæringen for laks, ørret og havabbor. BioMar har produksjon i Myre i Vesterålen og på Karmøy, foruten i Danmark, Skottland, Frankrike, Hellas og Chile. BioMar har om lag 500 ansatte og en årlig omsetning på rundt 2,6 milliarder danske kroner. Selskapet er notert på Børsen i København med en markedsverdi i dag på rundt 1,4 milliarder danske kroner.

Tor Steinum

Investorkontakt