Telenor innfører fastpris på mobile datatjenester og kutter talepriser på mobil i bedriftsmarkedet

- Med denne prisreduksjonen gjør vi abonnementet Bedrift enda gunstigere for våre kunder. Dette innebærer at prisen blir den samme uavhengig om man ringer fra mobil til mobil eller mobil til en fasttelefon, sier divisjonsdirektør Stein-Erik Vellan, leder av Telenors virksomhet i det norske bedriftsmarkedet.

Samtidig med prisreduksjonen for tale, innfører Telenor også fastpris og maksimalpris for mobil datatrafikk i bedriftsmarkedet. De nye prisene gjelder for pakkedata, der det betales for datamengden som overføres i nettet, og ikke for tiden brukeren er tilkoblet.

- Med de nye mobilnettene EDGE og UMTS, kan mobile arbeidstakere lese e-post eller være online med jobben på en helt annen måte enn tidligere. De økte hastighetene innebærer også at datamengden øker, og en konsekvens av dette er at våre kunder ønsker forutsigbar prising. Det tilbyr vi nå med maksimalpris eller fastpris, sier Stein-Erik Vellan.

For kunder med moderat bruk, tilbyr Telenor en trappemodell. For de første 50 megabyte er prisen 10 kroner per MB. Deretter kuttes prisen fra tidligere åtte kroner til en krone per megabyte. I tillegg setter Telenor et pristak, slik at maksimalpris aldri er mer enn 1100 kroner i måneden. Prisene gjelder for bruk i Norge og er den samme for alle bedriftsabonnement (Bedrift, Bedrift basis og Bare Data).

For bedriftskunder som ønsker å jobbe mobilt til en forutsigbar pris, innfører Telenor en fast månedspris. Med tjenesten Fastpris Data koster det aldri mer enn 469 kroner måneden å være online med jobben, surfe på nettet eller lese e-posten.

Månedsprisen inkluderer all bruk av mobil pakkedata i Norge. Det vil si GPRS/EDGE og UMTS. Med en 3G-telefon eller et "Mobilt Kontor" PC-kort, kan man nå jobbe trådløst og mobilt med hastigheter som er 5-6 ganger raskere enn ISDN. Som eneste leverandør inkluderer Telenor også fri bruk av Trådløs Sone (WLAN) for fastpriskunder på over 200 hoteller og 200 Statoilstasjoner landet rundt.

Fastpris Data lønner seg for alle som overfører mer en 50 MB i måneden, og bruker både mobilnettet og Trådløs Sone til dataoverføring.

Fastpris Data er en tilleggstjeneste til Telenor Mobils bedriftsabonnement (Bedrift, Bedrift basis og Bare Data). Gjelder bruk i Norge. I utlandet gjelder egne priser. Fastpris Data rabatteres ikke.

De nye mobilproduktene i bedriftsmarkedet kan bestilles selv på Mine Sider (www.telenormobil.no), gjennom Kundeservice på telefon 09000, eller ved å kontakte nærmeste Telenor-forhandler