Omzetbericht - Derde kwartaal 2005

Amsterdam, 27 oktober 2005 - Ahold heeft vandaag een geconsolideerde netto-omzet (exclusief omzetbelastingen) bekendgemaakt van EUR 10,2 miljard over het derde kwartaal van 2005 (12 weken: 18 juli - 9 oktober 2005). Dit komt neer op een stijging van 0,7% vergeleken met dezelfde periode vorig jaar (Q3 2004: EUR 10,2 miljard). De netto-omzet exclusief wisselkoerseffecten steeg in het derde kwartaal van 2005 met 0,3%.

De in dit omzetbericht vermelde netto-omzetcijfers zijn verantwoord in overeenstemming met de International Financial Reporting Standards (IFRS), die de primaire basis vormen voor Aholds grondslagen voor financiële verslaggeving. Volgens IFRS wordt de netto-omzet van beëindigde bedrijfsactiviteiten niet opgenomen in de netto-omzet. De invloed van de toepassing van IFRS wordt hierna besproken in Toepassing van IFRS.

De in dit persbericht vermelde netto-omzetcijfers zijn voorlopig en niet door de externe accountant gecontroleerd.

Open onderstaande link voor het volledige persbericht, inclusief tabellen.

Q3 2005 Omzetbericht