HEXAGON COMPOSITES ASA - 3. KVARTAL 2005

Konsernet fikk for tredje kvartal 2005 en omsetning på 91,5 MNOK (63,0) og et driftsresultat før avskrivninger, EBITDA, på 12,7 MNOK (7,9). Driftsresultat, EBIT, ble 7,6 MNOK (3,8).

Hexagon Composites gruppen fikk et tilfredsstillende resultat i tredje kvartal 2005. Komposittantenner (Comrod) leverte den høyeste kvartalsomsetningen og et solid resultat. Komposittbeholdere (Ragasco) leverte høye salgstall og fikk et godt resultat. Høytrykksbeholdere (Raufoss/Lincoln) hadde som forventet en svakere omsetning og resultat sammenlignet med foregående kvartaler. Devold AMT hadde samme omsetning som i andre kvartal og et svakt resultat.

Hexagon konsernet rapporterte fra og med første kvartal 2005 i tråd med de nye IFRS- International Financial Reporting Standards. Alle historiske sammenligningstall er omarbeidet i tråd med IFRS.

Likviditetssituasjonen i konsernet er god. Egenkapitalandelen er på 50,7% (46,6%).

Styret forventer økt omsetning og bedre resultater i 2005 sammenlignet med 2004 for hele Hexagon Composites.

INVESTERINGSPROGRAM I RAGASCO Basert på den økende interessen i markedet, og at produktet nå er lansert i flere store europeiske markeder, har styret vedtatt å øke investeringsprogrammet som ble vedtatt i 4. kvartal 2004 med 35 MNOK, til ca 65 MNOK. Investeringene vil bli gjort i Ragasco anlegget på Raufoss og skal hovedsakelig implementeres i 3. kvartal 2006. Det forventes at investeringen vil øke produksjonskapasiteten til i overkant av 1 million beholdere pr år på 5-skift kjøring fra og med 2007.

For ytterligere informasjon , kontakt:
Erik Espeset, adm. Dir. Hexagon Composites ASA
tlf: 70 11 64 45/905 20 033