Nokia korostaa tasavertaisia langattomia viestintäteknologioita ja kasvumarkkinoiden merkitystä

Nokia pyrkii edistämään tasavertaista mahdollisuutta käyttää langattomia viestintäteknologioita, juhlistaa kahta miljardia matkapuhelinkäyttäjää ja esittelee puhelimia ja verkkoratkaisuja digitaalisen kuilun kaventamiseen tietoyhteiskuntaa käsittelevässä World Summit on the Information Society (WSIS) -huippukokouksessa ja ICT 4 All -messuilla Tunisissa, Tunisiassa.

Nokia, yksi ICT 4 All -messujen pääsponsoreista, jatkaa vahvaa sitoutumistaan ja työtään kohti kaikille tasavertaista mahdollisuutta käyttää viestintäteknologioita sekä entistä edullisempaa ja helpommin saatavilla olevaa matkapuhelinviestintää.

Nokia uskoo, että sopiva matkapuhelinten, verkkoratkaisujen, palveluiden ja yhteiskunnallisen tuen yhdistelmä on olennaista mobiliteetin etujen leviämisen kannalta. Erityisen tärkeää on pienentää omistamisen kokonaiskustannuksia kuluttajille, samalla kuitenkin varmistaen, että operaattorit ja toimittajat voivat toimia kannattavassa ja vakaassa liiketoimintaympäristössä.

Nokian kehittämä Nokia Connect GSM -ratkaisu ja uudet lisäarvopalvelut, kuten Nokia Prepaid Tracker ja Nokia Connect eRefill, auttavat operaattoreita tuottamaan kannattavia mobiilipalveluita myös matalan tulotason kuluttajille. Lisäksi Nokian tarjontaan kuuluvat edulliset, korkealaatuiset matkapuhelimet kuten Nokia 1600 ja Nokia 1110, jotka on suunniteltu erityisesti kasvumarkkinoita silmälläpitäen.

"Nokia on sitoutunut digitaalisen kuilun kaventamiseen tarjoamalla edullisia viestintäteknologioita. Langattomilla ratkaisuilla voidaan parantaa yhteiskunnan tuottavuutta ja sosiaalista hyvinvointia, mitkä ovat sekä yksityisen että julkisen sektorin yhteisellä vastuulla," sanoo johtaja Walid Moneimne Nokian Networks-toimialaryhmästä. "Teknologisten ratkaisujen lisäksi Nokia panostaa useisiin yhteiskuntavastuuprojekteihin, jotka ulottuvat yrityksen teknologiaa, tuotteita ja palveluita syvemmälle."

Vuoden 2005 syyskuussa maailmanlaajuinen matkapuhelinkäyttäjien määrä nousi kahteen miljardiin. Nokia juhlistaa tärkeää virstanpylvästä Nokia 2 Billion Award -palkinnoilla, jotka Simon Beresford-Wylie, Nokian Networks-toimialaryhmän johtaja, jakaa World Summit Award Gala -tilaisuudessa.

Kasvumarkkinoiden merkitys tulee jatkossakin lisääntymään, sillä matkapuhelinkäyttäjien määrän odotetaan nousevan kolmeen miljardiin vuoteen 2010 mennessä. Noin 20 prosenttia seuraavasta miljardista matkapuhelinliittymästä tulee Lähi-Idän ja Afrikan alueelta.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kehittymistä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja innovatiivisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia. Nokia tarjoaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita sekä operaattoreille että yrityksille.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia