Stora Ensolta uusi ratkaisu tuotteiden aitouden varmennukseen

Stora Enso on kehittänyt uuden ratkaisun tuotteiden aitouden varmentamiseen. PackAgent-ratkaisu on osa Stora Enson älykkäiden pakkausratkaisujen tarjontaa ja sen avulla voidaan seurata tuotteita ja varmentaa niiden aitous toimitusketjun eri vaiheissa. Ratkaisun myynnissä, toimituksissa ja järjestelmäintegroinnissa Stora Enso tekee yhteistyötä BearingPoint, Inc:n kanssa Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa.

Tehokas tuoteväärennösten ja piratismin vastainen taistelu on tärkeää etenkin lääketeollisuudessa, kulutuselektroniikassa ja mediatallenteissa. Stora Enson uusi tuote auttaa estämään tehokkaasti tuoteväärennöksiä ja muita laittomuuksia tuotteiden toimitusketjussa. Ratkaisun avulla toimitusketjun osapuolet valmistajasta vähittäiskauppiaaseen ja jopa kuluttajaan voivat tunnistaa tuotteen ja varmentaa sen aitouden.

Stora Enso ja BearingPoint ovat solmineet aiesopimuksen, jonka mukaan osapuolet hoitavat PackAgent-tuotteen myyntiä, toimituksia ja järjestelmäintegrointia yhteistyössä Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. PackAgent-ratkaisu pohjautuu espoolaisen ohjelmistoyritys Stockwayn kehittämään Trackway-ohjelmistoon.

Yhteensopiva eri tunnistusteknologioiden kanssa

"PackAgent-ratkaisu on yhteensopiva eri tunnistusteknologioiden kanssa ja mahdollistaa tuotteiden tunnistamisen ja niiden aitouden varmentamisen eri tasoilla yksittäisestä pakkauksesta pallettiin. Tunnistus voi perustua RFID-teknologiaan, digitaalisesti painettuihin yksilöllisiin viivakoodeihin tai muuhun tunnistusteknologiaan. BearingPoint on vahva kumppani ratkaisun myyntiin, järjestelmäintegrointiin ja jatkokehitykseen", sanoo Kirsi Viskari Stora Enso Consumer Boardsilta. Älykkäät pakkausratkaisut on yksi keskeinen alue Stora Enso Consumer Boardsin tuotekehityksessä.

"BearingPoint on investoinut maailmanlaajuisesti RFID-teknologian ja -ratkaisujen kehittämiseen. Olemme innostuneita PackAgentista ja yhteistyöstä Stora Enson kanssa, koska näemme tässä tuotteessa selkeää lisäarvoa asiakkaillemme ja suurta potentiaalia eri markkinoilla kuten lääketeollisuudessa. Tuoteväärennökset ovat suuri ongelma monille asiakkaillemme ja PackAgent tarjoaa uuden keinon niiden torjuntaan. Mahdollisuus käyttää yksilöllisiä viivakoodeja tuotteiden tunnistuksessa vastaa niiden yritysten tarpeisiin, jotka eivät vielä ole valmiita hyödyntämään RFID-teknologiaa", sanoo Marko Toivari BearingPointilta.

"PackAgent-ratkaisussa tunnisteen kiinnittäminen kuuluu selkeästi pakkauksen valmistamiseen eikä niinkään itse tuotteen valmistamiseen. PackAgent tarjoaa myös toimivan menettelytavan Yhdysvaltain elintarvike- ja lääkeviranomaisen FDA:n vaatimusten mukaiseen tuotteen alkuperän sähköiseen dokumentointiin", sanoo Brent Proud BearingPointilta Yhdysvalloista. "PackAgent-ratkaisu antaa Euroopan ja Pohjois-Amerikan lääketeollisuudelle ja muiden kuluttajatuotteiden valmistajille mahdollisuuden tuotteiden älykkääseen tunnistukseen maailmanlaajuisessa logistisessa ketjussa."

BearingPoint, Inc.

BearingPoint on yksi maailman suurimmista liikkeenjohdon konsultointi-, järjestelmäintegrointi- ja ulkoistamispalveluyrityksistä. Asiakkaamme ovat maailman ja oman toimialansa johtavia yrityksiä sekä julkisen sektorin organisaatioita. Autamme asiakkaitamme sovittamaan yhteen liiketoimintaprosessit ja tietojärjestelmät. Tavoitteenamme on lisätä asiakkaidemme liikevaihtoa, parantaa heidän kustannustehokkuuttaan ja auttaa heitä hyödyntämään liiketoiminnan johtamisessa oikeaa, oleellista ja oikea-aikaista tietoa. Kehitämme asiakkaittemme toimintoja erityisesti taloushallinnon, asiakkuudenhallinnan ja tilaus-toimitusketjun osa-alueilla.

Stora Enso

Stora Enso kuuluu maailman johtaviin metsäteollisuusyhtiöihin. Stora Enson päätuotteet ovat paino- ja hienopaperit, pakkauskartongit sekä puutuotteet. Stora Enson liikevaihto oli 12,4 miljardia euroa 2004. Konsernin palveluksessa on noin 45 000 henkilöä yli 40 maassa viidellä mantereella. Stora Enson vuotuinen tuotantokapasiteetti on 16,4 miljoonaa tonnia paperia ja kartonkia sekä 7,7 miljoonaa kuutiometriä sahattuja puutuotteita. Sahatuista puutuotteista 3,2 miljoonaa kuutiometriä on jatkojalosteita. Stora Enson osakkeet noteerataan Helsingin, Tukholman ja New Yorkin arvopaperipörsseissä.

Stora Enso Packaging Boards
Consumer Boards