Metso toimittaa kartonkikoneen Lee & Man Paperille Kiinaan

Metso Paper toimittaa kraftlainerikartonkia valmistavan koneen Lee & Man Paper -yhtiölle Kiinaan. Koneen kapasiteetti on 400 000 tonnia vuodessa ja se käynnistyy Changshussa joulukuussa 2006. Tilauksen arvo on noin 40 miljoonaa euroa.

Lee & Man Paperin uusi kartonkikone on Metso Paperin kokonaistoimitus. Koneen viiran leveys on 7 250 mm ja rakennenopeus 1 150 m/min. Toimitukseen sisältyy Metso Automationin koneohjausjärjestelmä.

Uudella Changshu PK 8 -koneella tuotetaan kraftlainerikartonkia eli päällystyskartonkia, jota käytetään mm. aaltopahvien pintakerroksena. Asiakkaita ovat paikalliset pakkaustehtaat. Shanghain lähellä sijaitsevalla Changshun alueella toimii paljon eri alojen valmistavaa teollisuutta.

Lee & Man Paper on yksi Kiinan suurimpia pakkauskartongin tuottajia. Hongkongin pörssissä noteerattavalla yhtiöllä on kolme pakkauskartonkitehdasta Kiinassa. Niiden yhteenlaskettu kapasiteetti on 1,6 miljoonaa tonnia vuodessa. Lee & Manilla on lisäksi keräyspaperitoimintaa USA:ssa ja Euroopassa sekä valkaisematonta kraftmassaa tuottava tehdas USA:ssa.

Metso on maailmanlaajuinen teknologiayhtiö, joka palvelee asiakkaita massa- ja paperiteollisuudessa, kiven- ja mineraalienkäsittelyssä, energiateollisuudessa sekä valituilla muilla teollisuudenaloilla. Metso-konsernin liikevaihto vuonna 2004 oli noin 4 mrd euroa, ja sillä on noin 22 000 työntekijää yli 50 maassa. Metson osakkeet on noteerattu Helsingin ja New Yorkin pörsseissä.

www.metso.com