Salomon käynnistää uudelleenjärjestelyohjelman

Amer Sports Oyj:n äskettäin ostama liiketoimintayksikkö, Salomon, on käynnistänyt kolmivuotisen uudelleenjärjestelyohjelman, jonka tavoitteena on varmistaa Salomonin tulevaisuuden kilpailukyky.

Ohjelma sisältää Salomonin toiminnan uudelleenjärjestelyn ja noin 400 työtehtävän vähennyksen ensisijaisesti Ranskassa. Muita ohjelman toimenpiteitä ovat Salomonin suksien ja Atomicin laskettelukenkien tuotannon järjestelyt joilla optimoidaan konsernin kokonaishyöty. Amer Sports arvioi saavuttavansa asteittain yli 40 miljoonan euron vuosittaiset kulusäästöt vuoden 2008 loppuun mennessä.

Salomon tekee tiivistä yhteistyötä henkilöstön edustajien kanssa korvaavien työpaikkojen löytämiseksi. Henkilöstösuunnitelman arvioidaan valmistuvan huhtikuun 2006 loppuun mennessä.

"Nämä toimenpiteet ovat välttämättömiä kilpailukykymme varmistamiseksi ja tulevaisuuden kasvupohjan rakentamiseksi. Teemme parhaamme auttaaksemme työpaikkojen vähennyksen kohteeksi joutuvia henkilöitä sijoittumaan uusiin tehtäviin", sanoo Jean-Luc Diard, Salomonin toimitusjohtaja.

Salomon on johtava talviurheilu- ja ulkoiluvälineyhtiö. Lisäksi yhtiö valmistaa laadukkaita ulkoiluvaatteita ja jalkineita. Myös Mavic, Bonfire, Arc'Teryx ja Cliché edustavat lajiensa johtavaa asiantuntemusta. Salomon on tunnettu innovatiivisista tuotteistaan, jotka edustavat lajikohtaista huippuosaamista.

Salomon käynnistää uudelleenjärjestelyoh