Metso toimittaa kaksi metallinmurskainta Alter Trading Corporationille Yhdysvaltoihin

Metso Minerals toimittaa kaksi huipputeknologiaa edustavaa metallinmurskainta Alter Trading Corporationille. Ensimmäinen murskain asennetaan Alter Trading Corporationin uudelle romumetallinkierrätyslaitokselle Mobileen, Alabamaan huhtikuun 2006 loppuun mennessä. Toinen murskaintoimitus valmistuu kesällä 2006 Iowan metallinkierrätyslaitokselle. Tilausten yhteenlaskettu arvo on noin 10 miljoonaa euroa.

Alabaman toimitus käsittää 5 000 hevosvoiman metallinmurskaimen ja laitteiston rauta- ja värimetallien erotukseen. Murskain käsittelee 27 000 tonnia metalliromua kuukaudessa. Iowaan toimitetaan 4 000 hevosvoiman metallinmurskain sekä laitteisto rautametallien erotukseen, ja laitos käsittelee 7 000-9 000 tonnia metalliromua kuukaudessa.

Laitteet toimittaa Metson elokuun 2005 lopussa omistukseensa hankkima Metso Texas Shredder, Inc., joka on metallinmurskauslaitosten ja niihin liittyvien jälkimarkkinatuotteiden johtava toimittaja Pohjois-Amerikassa. Metso Texas Shredderin toiminta on kehittynyt myönteisesti yrityskaupan jälkeen ja yhtiön tilauskanta on vahva.

Yksityisomistuksessa oleva Alter Trading Corporation on Yhdysvaltojen suurimpia rauta- ja värimetallien kierrättäjiä. Sen palveluksessa on noin 400 henkilöä.

Metso on kansainvälinen teknologiakonserni, jonka liikevaihto vuonna 2004 oli noin 4 mrd euroa. Metson 22 000 työntekijää yli 50 maassa palvelee asiakkaita massa- ja paperiteollisuudessa, kiven- ja mineraalienkäsittelyssä, energiateollisuudessa sekä valituilla muilla teollisuuden aloilla.

www.metso.com