Nokia ja CommTel laajentavat laajakaistapalveluita Tyynenmeren alueella

Nokia ja sen verkkoratkaisujen jälleenmyyjä, CommTel Network Solutions Australia, ovat sopineet Nokian laajakaista DSL -ratkaisujen ja niihin liittyvien palveluiden toimittamisesta Telecom Cook Islands Ltd:lle, Tyynenmeren alueelle. Sopimus on Nokian ensimmäinen Cooksaarille. Toimitukset alkavat tammikuussa 2006 ja järjestelmä otetaan käyttöön maaliskuussa 2006. Sopimus on seurausta samankaltaiselle sopimukselle Solomon Telekomin kanssa joulukuussa 2004.

Nokian D500 IP DSLAM (Digital Subscriber Line Access Multiplexer) -ratkaisu valittiin nopeampien Internet-liittymien toimitukseen Tyynenmeren saarille.

Nokian D500 on IP-pohjainen järjestelmäalusta, joka mahdollistaa laadukkaat palvelut ja turvatun käyttäjätunnistuksen. Ratkaisu tukee viimeisimpiä DSL-standardeja, esimerkiksi ADSL+ G -standardia, joka lisää kaistanleveyttä, sekä olemassa olevia ATM-pohjaisia DSL-palveluita.

Nokia D500 -ratkaisu mahdollistaa datan lähettämisen samanaikaisesti usealle vastaanottajalle ja se hyödyntää kiinteiden ja matkapuhelinliittymien yhdentymisstandardeja, kuten SIP-standardia. Nokia D500 tuo video-, puhe- ja datapalvelut puhelimiin, tietokoneisiin, televisioihin ja matkapuhelimiin, niin koteihin kuin työpaikolle.

Nokia on ansioitunut laaja- ja kapeakaistatuotteiden toimittaja ja on toimittanut laajakaistaratkaisuja asiakkaille Tyynenmeren alueelle, esimerkiksi Telecom New Zealandille vuodesta 1999 lähtien. Nokia toimii yhteistyössä avainkumppaneiden kanssa tuodakseen laajakaistapalvelut yli 50 asiakkaalle ympäri maailmaa.

CommTel Network Solutions Pty Ltd on australialainen yritys, joka on erikoistunut tietoliikennejärjestelmien suunnitteluun ja rakentamiseen asiakkaille Oseanian, Aasian ja Tyynenmeren alueilla.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kehittymistä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja innovatiivisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia. Nokia tarjoaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita sekä operaattoreille että yrityksille.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia, Networks