Jaakko Pöyry Group vahvistaa toimintaansa geotekniikan ja likaantuneiden maiden suunnittelu- ja tutkimuspalveluissa

Maa ja Vesi Oy, joka kuuluu Jaakko Pöyry Groupin Infrastruktuuri & ympäristö -liiketoimintaryhmään, on ostanut kuopiolaisen Savon Tekmi Oy:n koko osakekannan yhtiön omistajilta, Paavo Korhoselta, Markku Partaselta ja Pertti Lipposelta. Savon Tekmi Oy:n liikevaihto on 0,9 miljoonaa euroa, sen palveluksessa on kaksitoista henkilöä ja yhtiö jatkaa toimintaa edelleen omana yksikkönään. Kaupan myötä vahvistetaan Jaakko Pöyry Infran aluetoimintaa Itä-Suomessa.

Savon Tekmi Oy on vuonna 1987 perustettu konsultointiyritys, joka on erikoistunut geotekniikan, pohjarakennuksen, kunnallistekniikan, mittaustekniikan ja likaantuneiden maiden suunnittelu- ja tutkimuspalveluihin. Yrityksellä on johtava asema omalla toimialallaan Itä-Suomessa. Yrityksen pääasiakkaita ovat alueen kunnat, teollisuus, kauppa, rakennusliikkeet ja muut yksityiset yritykset.

Jaakko Pöyry Groupin Infrastruktuuri & ympäristö -liiketoimintaryhmä käyttää liikenimeä Jaakko Pöyry Infra. Sen liikevaihto v. 2005 oli 165 miljoonaa euroa. Liiketoimintaryhmällä on toimistoja 26 maassa ja sen palveluksessa on 2000 asiantuntijaa maailmanlaajuisesti.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Satu Perälampi