Jaakko Pöyry Group vahvistaa rakennesuunnitteluaan

JP-Kakko Oy, joka kuuluu Jaakko Pöyry Groupin Metsäteollisuus-liiketoimintaryhmään, on ostanut espoolaisen Salminen & Sorasalmi Oy:n koko osakekannan yhtiön omistajilta Simo Salmiselta ja Juhani Sorasalmelta. Yhtiön liikevaihto on noin 0,7 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on 9 henkilöä. Salminen & Sorasalmi vahvistaa JP-Kakon rakennesuunnittelutoimintaa ja lisää liiketoimintaryhmän Venäjän ja Baltian toimintaa.

Vuonna 1988 perustettu Salminen & Sorasalmi on erikoistunut teollisuus- ja toimistorakennusten rakennesuunnitteluun etenkin Venäjällä, Baltiassa sekä kotimaassa. Yhtiön asiakkaina on sekä suomalaisia että kansainvälisiä teollisuusyrityksiä. Yhtiö on viime vuosina toteuttanut useita merkittäviä rakennesuunnitteluprojekteja Venäjällä, Baltian maissa ja Suomessa.

Jaakko Pöyry Groupin Metsäteollisuus-liiketoimintaryhmä käyttää liikenimeä Jaakko Pöyry. Sen liikevaihto v. 2005 oli 200 miljoonaa euroa. Metsäteollisuus-liiketoimintaryhmällä on toimistoja 17 maassa ja se työllistää 2100 asiantuntijaa maailmanlaajuisesti.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Satu Perälampi