Telenor lader opp i utlandet

Det er på bakgrunn av medlemskapet i mobilalliansen Starmap at Telenor nå kan tilby alle sine RingKontant- og djuice kontant-kunder å kjøpe ladekort i utlandet. Ved å kjøpe ladekort fra de respektive allianse-operatørene kan kundene lade opp sin ringekonto på samme måte som de i dag gjør det med Telenors ladekort i Norge.

- Med den nye løsningen gir vi våre kunder økt fleksibilitet og det blir enklere for dem å lade ringekontoen når de er på reise. I tillegg kan selvfølgelig våre kunder fortsatt lade via SMS og Internett når de er i utlandet, sier direktør Telenor Privat Mobil, Jon Erik Haug.

Telenors kunder kan kjøpe ladekort gjennom operatører i åtte land:

O2 i Storbritannia, Irland og Tyskland, Wind i Italia, SONOFON i Danmark, Amena i Spania, sunrise i Sveits og Pannon i Ungarn.

Starmap Mobile Alliance har elleve medlemmer: Amena (Spania), Eurotel (Tsjekkia), O2 (Tyskland, Storbritannia og Irland), ONE (Østerrike), Pannon (Ungarn), SONOFON (Danmark), sunrise (Sveits) Telenor (Norge) og Wind (Italia). Det totale antall abonnenter hos medlemmene er på over 63 millioner.

For ytterligere informasjon, se www.starmapmobile.com

Kontaktperson:
Anders Krokan, informasjonssjef i Telenor, tlf. 95209037, anders.krokan@telenor.com