Vaisalan yt-neuvottelut saatu päätökseen

Vaisala Oyj  Pörssitiedote  1.3.2006 klo 14.30

Vaisalan yt-neuvottelut saatu päätökseen

Vaisalassa on saatu päätökseen 19.1.2006 käynnistyneet yt-neuvottelut. Neuvottelujen perusteena olivat Vaisala Measurement Systems -liiketoiminta-alueen tuotantotoimintojen osittaiseen ulkoistamiseen liittyvät uudellenjärjestelyt.

Yt-neuvottelut koskivat Suomen radiosondituotannon sekä konepajatoiminnon ja niiden tukipalveluiden kaikkia henkilöstöryhmiä. Neuvottelujen tuloksena Vaisala irtisanoo 37 henkilöä. Muilta osin tavoitteena ollut 60 henkilötyövuoden kuluvähennys toteutuu lopettamalla määräaikaisia työsuhteita, uudelleensijoittautumisilla ja eläkejärjestelyin.

Ulkoistamistoimenpiteet saadaan päätökseen vuoden 2006 aikana. Toimenpiteiden vuoksi ei ole tehty kustannusvarauksia, sillä ulkoistamisesta saatavat tuotot kuittaavat järjestelyistä aiheutuneet kustannukset.

Ulkoistamisen taloudellisten vaikutusten arvioidaan parantavan Vaisala Measurement Systemsin vuositulosta noin 1.5MEUR, tilivuodesta 2007 alkaen.