SpareBank 1 RomsdalsFellesbank deler i kveld ut 17 tæl-stipend

SpareBank 1 RomsdalsFellesbank(del av SpareBank 1 Midt-Norge) deler ut 17 stipend i kveld! Som lokal sparebank er SpareBank 1 Midt-Norge opptatt av lokalsamfunnet og dets utvikling. For å kunne drive en god bank er det viktig med et godt fungerende samfunn rundt banken. Som sparebank har vi anledning til å dele ut en andel av avkastningen på egenkapitalen til allmennyttige formål. SpareBank 1 Midt-Norge har blant annet valgt å gjøre dette gjennom å dele ut tæl-stipend en gang pr. år og har gjort dette tre år på rad i Trondheim. Tæl-stipend deles ut for første gang i Møre og Romsdal. Stipendet deles ut til personer, lag, organisasjoner som gjennom sitt virke bidrar til å gjøre landsdelen til et godt sted å bo og ikke minst til å utvikle landsdelen. Banken ønsker å påskjønne folk i Møre og Romsdal med initiativ og pågangsmot gjennom å hjelpe de til å gjennomføre sine prosjekt.

tæl-stipend 2006
Det deles i år ut 17 tæl-stipend fra kr. 10.000 til kr. 50.000. Stipendene deles inn i følgende klasser:
  • musikk
  • idrett
  • kunst
  • åpen klasse

Vi ber om at stipendbeløpene ikke meddeles vinnerne i forkant av utdelingen!

SpareBank 1 RomsdalsFellesbank sin hederspris

Banken har også valgt å dele ut en hederspris til en person eller en organisasjon som gjør en innsats som har stor verdi for landsdelen vår. Mottakeren av hedersprisen er plukket ut av SpareBank 1 RomsdalsFellesbank uten at de har søkt om denne prisen.

Gavefondet forøvrig

I tillegg til å dele ut tæl-stipend støtter SpareBank 1 Midt-Norge aktiviteter, tiltak, organisasjoner og enkeltpersoner som bidrar til å:

Bygge Trøndelag, Møre og Romsdal (tiltak rettet mot barn og unge)

Støtte Trøndelag, Møre og Romsdal (tiltak rettet mot vanskeligstilte)

Utvikle Trøndelag, Møre og Romsdal (tiltak rettet mot talenter og ildsjeler som bidrar til utvikling og vekst)

På smn.no finnes oversikt over noen av de tidligere mottakerne.

SpareBank 1 RomsdalsFellesbank

Eventuelle spørsmål rettes til:
Divisjonsdirektør Olav Gjerland, tlf 414 31 935 eller
informasjonsdirektør Berit Rustad, tlf 909 20 886

Om oss
SpareBank 1 Midt-Norge er regionens ledende finanskonsern. Vi er markedsleder i person- og bedriftsmarkedet, og er lokalisert på 71 steder i regionens kommuner. Vårt mål er å være den anbefalte banken for kunder i Trøndelag, Møre og Romsdal, og som lokal og selvstendig sparebank føler vi et spesielt ansvar for å stimulere til vekst og trivsel i regionen. Vi bygger vår virksomhet på nærhet til kundene, god tilgjengelighet, full produktbredde og helhetlig økonomisk rådgivning.

Hovedkontoret er i Trondheim. Konsernet har ca. 800 ansatte og omfatter også datterselskapene SpareBank 1 Finans Midt-Norge AS, EiendomsMegler 1 Midt-Norge AS, Allegro Finans AS og Midt-Norge Regnskap AS.

SpareBank 1 Midt-Norge er en av seks eiere av SpareBank 1 Gruppen AS

Ønskes ytterligere informasjon, besøk vår hjemmeside

Vinnere tæl-stipend 2006