2005 Voortreffelijk jaar voor Van Lanschot

• Nettowinst stijgt in 2005 mede door overname CenE Bankiers met 51,2% tot € 152,4 miljoen, winst per aandeel neemt met 36,8% toe tot € 4,65 en bedrag beschikbaar voor aandeelhouders stijgt met 18,2% tot € 4,99
  • Efficiency ratio verbetert van 64,5% naar 57,3%
  • Succesvolle afronding integratie CenE Bankiers: sneller dan verwacht, geplande kostensynergie reeds in 2005 bijna volledig behaald
  • Profilering als private bank verder versterkt dankzij innovatieve beleggingsproducten en succesvol analistenteam
  • Aanscherping strategie werpt ook in zakelijke markt vruchten af
  • Goede start 2006
"Het in 2005 behaalde resultaat stemt heel tevreden", aldus Floris Deckers, voorzitter Raad van Bestuur Van Lanschot NV. "De acquisitie van CenE Bankiers is duidelijk een goede beslissing geweest. Daarbij was de acquisitie tevens aanleiding om onze strategie verder aan te scherpen, met name op het gebied van Van Lanschot als private bank en als zakenbank. In 2005 is ons cliëntenbestand verder gegroeid en waren daarnaast de positieve effecten merkbaar van het verbeterde beursklimaat en het toegenomen vertrouwen bij ondernemers. In 2006 zullen wij met onze actieve advisering aan vermogende particulieren en zakelijke relaties opnieuw stevig aan de weg timmeren".

Gelieve onderstaande link te openen om het complete persbericht inclusief alle tabellen en bijlagen te kunnen bekijken:

Jaarcijfers 2005