Metso toimittaa päälaitteet Sonae Novobordin lastulevylinjaan Etelä-Afrikkaan

Metso Panelboard toimittaa päälaitteet Sonae Novobord (Pty) Ltd.:n uuteen lastulevylinjaan Etelä-Afrikkaan. Tuotanto uudella linjalla käynnistyy vuoden 2007 alussa. Tilauksen arvo on noin 13,5 miljoonaa euroa.

Toimitus sisältää liimauslaitteiston annostelu- ja liimansekoitusjärjestelmineen, sirotteluasemat, jatkuvatoimisen puristimen, levynkäsittelylaitteet, välivarastointijärjestelmän ja laitteet hionta- ja pakkauslinjoille sekä prosessiautomaation. Toimitukseen kuuluvat myös suunnittelu sekä asennus- ja käynnistysvalvonta.

Laajennusprojektin jälkeen Sonae Novobordin yhteenlaskettu levytuotanto on yli 620.000 m3 vuodessa.

Sonae Novobord on kolmella toimipaikallaan Etelä-Afrikan suurin levyntuottaja. Yritys kuuluu puupohjaisia tuotteita valmistavaan portugalilaiseen Sonae Industria -ryhmään. Vuonna 2005 Sonae Industrian liikevaihto oli noin 1,465 miljardia euroa.

Metso on kansainvälinen teknologiakonserni, jonka liikevaihto vuonna 2005 oli noin 4,2 miljardia euroa. Metson 22 000 työntekijää yli 50 maassa palvelevat asiakkaita massa- ja paperiteollisuudessa, kiven- ja mineraalienkäsittelyssä, energiateollisuudessa sekä valituilla muilla teollisuudenaloilla.