Nokia 5300 XpressMusic -puhelin Nokian uusien musiikkilaitteiden vetonaula

Nokian kolme uutta musiikkipuhelinta tarjoavat monipuoliset ominaisuudet ja nuorekkaan muotoilun edulliseen hintaan

Nokia julkaisi tänään uusien musiikkipuhelinten sarjan Nokia-teatterissa New Yorkin Times Squarella järjestetyssä tapahtumassa, jota vauhdittivat kuumimmat DJ:t ja levylistojen kärkipään esiintyjät. Uuden muusiikkilaitteiden sarjan vetonaulana on tyylikäs liukukannellinen Nokia 5300 XpressMusic -puhelin, johon mahtuu jopa 1500 musiikkikappaletta. Nokian uudet musiikkipuhelimet yhdistävät taidokkaasti langattoman viestinnän ja mobiilimusiikin parhaat puolet. Tämän uuden sarjan myötä Nokia laajentaa musiikkilaitteidensa valikoimaa tarjoamalla kuluttajille ennennäkemättömät valinnan mahdollisuudet. Uudet musiikkipuhelimet tulevat myyntiin valikoiduilla markkinoilla muutaman viikon kuluessa.

"Nyt lanseeratuilla puhelimilla tavoitamme laajan joukon kuluttajia, jotka haluavat viimeisimmät matkapuhelinominaisuudet ja laadukkaan musiikkisoittimen samassa paketissa," kertoo johtaja Heikki Norta Nokian Mobile Phones -toimialaryhmästä. "Nokia 5300 XpressMusic -puhelin tarjoaa monipuoliset ominaisuudet mukaanlukien mahdollisuuden kahden gigatavun muistin käyttöön sekä erilliset musiikkisoittimen ohjainnäppäimet edulliseen hintaan. Kuluttajien ei ole koskaan aikaisemmin ollut yhtä helppoa ja edullista hankkia itselleen matkapuhelinta, joka tarjoaa samalla ensiluokkaisen, minkä tahansa yksittäisen musiikkisoittimen kanssa kilpailevan kuuntelukokemuksen. Tänään julkistamamme musiikkipuhelimet korostavat XpressMusic -tuotemerkkiä ja niitä Nokian puhelinmalleja, jotka takaavat  unohtumattoman musiikkielämyksen."

Nokia 5300 XpressMusic -puhelin listojen kärjessä

Nokia 5300 XpressMusic -musiikkipuhelimeen voidaan tallentaa jopa yli sadan levyn verran musiikkia (noin  1500 kappaletta) lisävarusteena saatavan kahden gigatavun microSD-muistikortin avulla. Erillisten ohjainnäppäinten avulla musiikkisoittimen käyttö on kuluttajille helppoa. He voivat samanaikaisesti kirjoittaa tekstiviestejä, surffailla Internetissä tai ottaa kuvia. Paremman äänentoiston saavuttamiseksi, puhelin voidaan kytkeä sovittimen avulla ulkoisiin kuulokkeisiin tai kaiuttimiin, joissa on 3,5 mm:n liitin. USB-kaapelin avulla voi helposti ja nopeasti siirtää levyt ja musiikkikokoelmat tietokoneesta puhelimeen ja puhelimesta tietokoneeseen. Matkustettaessa voidaan käyttää Nokia Wireless Audio Gateway AD-42W -sovitinta toistamaan musiikkikokoelmia tai soittolistoja langattomasti minkä tahansa äänentoistolaitteen kautta.

Nokia 5300 XpressMusic -puhelimessa on myös viimeisimmät viestintäominaisuudet sekä 1,3 megapikselin kamera. Videosoittoäänillä voi elävöittää saapuvia puheluita. Nokia 5300 XpressMusic -puhelimen arvioitu veroton vähittäismyyntihinta on 250 euroa.

Nokia julkisti tänään myös kaksi muuta musiikkilaitetta: Nokia 5200 - sekä Nokia 3250 XpressMusic -musiikkipuhelimen. Liukukannellinen Nokia 5200 -puhelin tarjoaa erinomaiset musiikki- ja viestintäominaisuudet vieläkin edullisempaan hintaan nuorille ja seurallisille kuluttajille. Nokia 5200 -musiikkipuhelimen arvioitu veroton vähittäismyyntihinta on 200 euroa.

Tänään julkistettu Nokia 3250 XpressMusic -malli on ulkoasultaan uudistettu versio suositusta Nokia 3250 -musiikkipuhelimesta. Nokia 3250 XpressMusic -puhelimessa on säilytetty ainutlaatuinen 180-astetta kääntyvä muusiikin ohjainnäppäimistö, mutta musiikkikappaleita voi tallentaa nyt kaksinkertaisen määrän, jopa 1500 kappaletta lisävarusteena saatavan kahden gigatavun microSD-muistikortin avulla. Nokia 3250 XpressMusic -musiikkipuhelimen arvioitu veroton vähittäismyyntihinta on 400 euroa.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kehittymistä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja innovatiivisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia. Nokia tarjoaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita sekä operaattoreille että yrityksille.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia, Mobile Phones

Nokia

www.nokia.com
www.nokia.fi

Lehdistökäyttöön tarkoitettuja kuvia Nokian uudesta musiikkipuhelinmallistosta voi ladata osoitteesta www.nokia.com/press.

Palvelut ja jotkin ominaisuudet ovat riippuvaisia verkosta ja/tai SIM-kortista sekä käytettävien laitteiden yhteensopivuudesta ja näiden tukemista sisältömuodoista.