Spondan kiinteistöjä myyty logistiikkakiinteistörahastoon

Rahaston kiinteistösijoitusten tavoitekoko on noin 200 milj. euroa.
Rahastossa mukana olevat instituutiot ovat Keskinäinen vakuutusyhtiö Eläke-Fennia, Keskinäinen vakuutusyhtiö Fennia, Vakuutusosakeyhtiö Henki-Fennia, Eläkevakuutusosakeyhtiö Veritas, Henkivakuutusosakeyhtiö Veritas, Assai Oy ja Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera. Spondan osuus rahastosta on 47 %. Sponda vastaa rahaston ja kiinteistöjen manageroinnista.

Rahaston kiinteistöt sijaitsevat eri puolilla Suomea, mm. Vantaalla, Turussa, Tampereella ja Nastolassa. Rahasto sijoittaa strategiansa mukaisesti logistiikkakiinteistöihin lähinnä pääkaupunkiseudun ulkopuolella.

Sponda Oyj
Kari Inkinen
toimitusjohtaja

Lisätietoja: toimitusjohtaja Kari Inkinen, Sponda Oyj, puh. 09-6805 8202, GSM 0400 402 653

Sponda Oyj on pääkaupunkiseudun toimitilakiinteistöihin erikoistunut kiinteistösijoitusyhtiö, jonka osakkeet noteerataan Helsingin Pörssissä. Spondan toiminta-ajatuksena on omistaa ja kehittää toimisto-, liike- ja logistiikkakiinteistöjä toimintaympäristöiksi, jotka luovat edellytykset asiakkaiden menestykselle. Spondan kiinteistöpääoman markkina-arvo on noin 1,34 mrd euroa ja vuokrattava pinta-ala 860 000 m2.