Offre de CDC Capital Investissement sur Quick Restaurants (not available in English)

This press release is only available in Dutch and French

CDC Capital Investissement (CDC), een investeringsfonds verbonden met de franse Caisse des Dépôts et Consignations, heeft haar intentie bevestigd een bod uit te brengen op alle aandelen van Quick Restaurants NV (Quick). Vervolgens hebben CDC, Quick en GIB, een gemeenschappelijke dochter van Ackermans & van Haaren (AvH) en CNP, een akkoord gesloten waarbij CDC zich ertoe verbindt een vrijwillig openbaar overnamebod te lanceren op alle aandelen Quick aan de prijs van € 37,8 per aandeel.
GIB heeft zich ertoe verbonden haar controleparticipatie in Quick in te brengen in dit bod en heeft afgezien van de mogelijkheid een tegenbod te aanvaarden.

In geval van realisatie van deze transactie, die is onderworpen aan de goedkeuring van de mededingingsautoriteiten, zou dit GIB (aandeel AvH 50%) € 423 miljoen liquiditeiten opleveren. In de geconsolideerde rekeningen van AvH zou dit een meerwaarde opleveren van ongeveer € 150 miljoen.

Antwerpen, 26 oktober 2006

Voor bijkomende informatie kunt u telefonisch terecht bij :
Luc Bertrand
CEO - Voorzitter van het Executief Comité
tel: +32.3.231.87.70
e-mail :  dirsec@avh.be

Piet Dejonghe
Lid van het Executief Comité
tel: +32.3.897.92.14
e-mail : dirsec@avh.be

Ackermans & van Haaren is thans een gediversifieerde groep actief in 4 kernsectoren : bagger-, milieu- en aannemingsdiensten (DEME, één van de grootste baggerbedrijven ter wereld - Algemene Aannemingen Van Laere, een toonaangevende aannemer in België), private banking (Bank Delen, één van de grootste onafhankelijke privé-vermogensbeheerders in België - Bank J.Van Breda & C°, niche-bank voor de ondernemer en de vrije beroepen in België), vastgoed (Leasinvest Real Estate, een genoteerde vastgoedbevak met € 467 miljoen vastgoedactiva in portefeuille - Extensa, een belangrijke gronden- en vastgoedontwikkelaar met zwaartepunt in België en Luxemburg) en private equity (Sofinim, één van de grootste risicokapitaalverschaffers in België, en GIB).
De groep concentreert zich op een beperkt aantal strategische participaties met een belangrijk groeipotentieel. De marktkapitalisatie van AvH bedraagt ongeveer € 2 miljard.
AvH is opgenomen in de Next 150 idex, de BEL Mid index en is lid van Euronext Next Prime.

Alle persberichten van AvH en haar belangrijkste groepsvennootschappen evenals de 'Investor Presentation' kunnen ook geraadpleegd worden op de AvH website : www.avh.be.

===============================================================================

CDC Capital Investissement (CDC), fonds d'investissement lié à la Caisse des Dépôts et Consignations française, a confirmé son intention de lancer une offre sur l'intégralité du capital de Quick Restaurants SA (Quick). Subséquemment CDC, Quick et GIB, filiale conjointe d'Ackermans & van Haaren (AvH) et de la CNP, ont conclu un accord par lequel CDC s'engage à lancer une offre publique d'achat volontaire sur l'intégralité des actions de Quick au prix de € 37,8 par action.
GIB s'est engagé à apporter sa participation de contrôle en Quick dans le cadre de cette offre et a renoncé à son droit d'accepter une contre-offre.

En cas de réalisation de cette opération soumise à l'approbation des autorités de la concurrence, GIB (50% AvH) encaisserait un montant de quelque € 423 millions et Ackermans & van Haaren dégagerait une plus-value consolidée de l'ordre de € 150 millions.

Anvers, le 26 octobre 2006

Pour de plus amples informations vous pouvez vous adresser téléphoniquement à :
Luc Bertrand
CEO - Président du Comité Exécutif
tél : +32.3.231.87.70
e-mail : dirsec@avh.be

Piet Dejonghe
Membre du Comité Exécutif
tél : +32.3.897.92.14
e-mail : dirsec@avh.be

Ackermans & van Haaren est un groupe diversifié, actif dans 4 secteurs clés : les travaux de dragage, d'environnement et de construction (DEME, une des plus grandes entreprises de dragage au monde - Algemene Aannemingen Van Laere, l'un des plus grands entrepreneurs en Belgique), le private banking (Banque Delen, l'un des plus grands gestionnaires de fonds privés indépendants en Belgique - Banque J.Van Breda & C°, banque niche pour les entrepreneurs et les professions libérales), l'immobilier (Leasinvest Real Estate, une sicav immobilière cotée ayant pour € 467 millions de biens immobiliers en portefeuille - Extensa, un promoteur immobilier important avec activités principales en Belgique et au Luxembourg) et le private equity (Sofinim, l'un des plus importants fournisseurs de capitaux à risque en Belgique et GIB).
Le groupe se concentre sur un nombre limité de participations stratégiques présentant un potentiel de croissance important.La capitalisation boursière d'AvH s'élève à environ € 2 milliard.
AvH est repris dans l'indice Next 150, l'indice BEL Mid et est membre d'Euronext Next Prime.

Tous les communiqués de presse d' AvH et des principales sociétés du groupe, ainsi que la « Investor Presentation», peuvent également être consultés sur le site Web AvH: www.avh.be.

Offre de CDC Capital Investissement sur Quick Restaurants