Agfa stelt op Cartes 2006 de tweede generatie van ANaiS voor, zijn systeem voor de productie van hoogbeveiligde identificatiedocumenten

Mortsel (België) - 30 oktober 2006 - 15.00 uur CET
Agfa Materials stelt op Cartes 2006 (Parijs, 7-9 november 2006) de tweede generatie voor van zijn complete systeem voor de productie van hoogbeveiligde identificatiedocumenten, ANaiS (Agfa National Identification System) genaamd. Daarnaast wordt ook een vernieuwend aanbod van prepress-software voor beveiligingsdoeleinden getoond. Cartes is het belangrijkste professionele evenement in de markt van de geavanceerde 'smart card'- en 'ID card'-technologie.

ANaiS automatiseert Agfa's unieke personalisatieproces gebaseerd op fotografische kleurenoverdracht. Dit proces, DCT-Pro genaamd (Digital Continuous Tone Professional), is de laatste evolutie van de technologie gebruikt voor op papier gebaseerde kaarten, zoals de Franse nationale identiteitskaart. DCT-Pro maakt het mogelijk om een gedigitaliseerde kleurenfoto op een chemische manier over te zetten op de binnenste laag van het identificatiedocument, onder de gedrukte beveiligingsmarkeringen. Dit beproefde concept biedt bescherming tegen misbruik en vervalsing.

In 2005 haalde Agfa een prestigieus Marokkaans overheidscontract binnen voor de productie van 20 miljoen identiteitskaarten met een geïntegreerde RFID-module (Radio Frequency Identification). Met ANaiS richt Agfa zich niet enkel op het hoogste marktsegment van de identiteitskaarten en de paspoorten, maar ook op andere aantrekkelijke segmenten, zoals die van de bedrijfspasjes, de rijbewijzen en de elektronische kaarten voor gebruik in de gezondheidszorg.

Leo Alaerts, manager van de business unit Specialty Products binnen Agfa Materials zegt: "Agfa is altijd al actief geweest op het vlak van de identiteits- en beveiligingskaarten met beeldvormingsmaterialen en speciale laminaten die we leveren aan producenten van op papier gebaseerde ID-documenten. Met de tweede generatie van het ANaiS-systeem zal Agfa verder kunnen doordringen in de groeimarkt van de gepersonaliseerde, hoogbeveiligde elektronische identificatiedocumten op basis van plastic. Ons kant-en-klare systeem omvat zowel hardware en software als verbruiksgoederen."

Over Agfa
De Agfa-Gevaert Groep is een van 's werelds toonaangevende bedrijven in beeldvorming en informatietechnologie. Agfa ontwikkelt, produceert en verkoopt analoge en digitale systemen voor de grafische industrie (Agfa Graphics), de sector van de gezondheidszorg (Agfa HealthCare) en specifieke industriële toepassingen (Agfa Materials).
Agfa heeft zijn hoofdkwartier in Mortsel / België. De onderneming is actief in 40 landen en heeft agenten in nog eens 100 landen doorheen de wereld. De Agfa-Gevaert Groep realiseerde in 2005 een omzet van 3.308 miljoen euro.

Over Agfa Materials
De business unit Specialty Products van Agfa Materials biedt kwaliteitsvolle (op film gebaseerde) verbruiksgoederen aan in business-to-business-markten. Voor de markt van de bioscoopfilms levert Specialty Products geluidsregistratiefilm en kleurenfilm voor het maken van filmkopieën voor bioscopen. Andere belangrijke producten zijn microfilm en film voor niet-destructief materiaalonderzoek. Bovendien bevat de portfolio van Specialty Products oplossingen voor luchtfotografie, voor de productie van gedrukte schakelingen, voor beveiligde identificatiedocumenten en paspoorten en ook voor elektroluminescente lampen, aanraakschermen en displays. De business unit produceert voorts PET-film en op maat gemaakte filmgrondlagen voor verscheidene applicaties.

Voor meer informatie:

Agfa-Gevaert N.V.