PAMin vuoden Hyvä teko -tunnustus Citymarket Oy:lle

RUOKAKESKO OY LEHDISTÖTIEDOTE 01.11.2006 KLO 09.00

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry on myöntänyt vuoden 2006 Hyvä teko -tunnustuksen Citymarket Oy:lle osa-aikatyöntekijöiden työaikaa koskevasta sopimuksesta. Sopimus tarjoaa osa-aikaisissa työsuhteissa työskenteleville mahdollisuuden kasvattaa viikkotyötuntimääriään. Vuosittainen Hyvä teko -tunnustus myönnettiin nyt ensimmäisen kerran.

Osa-aikatyöntekijöiden tekemien työtuntien lisäämisestä neuvoteltiin Citymarket Oy:n pääluottamusmiehen ja työnantajan välillä vuoden 2005 aikana. Neuvottelujen tuloksena allekirjoitettiin sopimus osa-aikatyöntekijöiden viikkotyöajan lisäämisen periaatteista. Sopimuksen mukaisesti ensimmäinen osa-aikaisten ketjukohtainen tuntitarkastelu toteutettiin tammi-helmikuussa 2006.

Sopimuksen taustalla oli Citymarket Oy:n osa-aikaisten työntekijöiden halu tehdä suurempia viikkotyötuntimääriä. Tuntimäärien lisäämisen havaittiin olevan sekä työntekijän että työnantajan etu: lisätuntien kohdentuminen oman yrityksen työntekijöille varmistaa työnantajalle osaavan ja ammattitaitoisen henkilökunnan sekä edistää työntekijöiden motivoituneisuutta ja sitoutumista työhönsä. Sopimuksen toteutumisesta vastaavat paikallisesti Citymarket Oy:n tavaratalojohtajat ja toimipaikkakohtaiset luottamusmiehet.

Hyvä teko -tunnustuksen luovutti PAMin puheenjohtaja Ann Selin keskiviikkona 1.11.2006 Helsingissä. Tunnustuksen vastaanottivat Citymarket Oy:n pääluottamusmies Leila Tilvis ja henkilöstöpäällikkö Pekka Svanljung.

K-citymarket-ketjuun kuuluu tällä hetkellä 54 kauppaa. Ruokakeskon tytäryhtiö Citymarket Oy vastaa K-citymarketien käyttötavarakaupasta. Yhtiö työllistää noin 3 200 henkilöä. Elintarvikemyynnistä K-citymarketeissa vastaa itsenäinen kauppias.

Lisätietoja:
Pääluottamusmies Leila Tilvis, Citymarket Oy, puh. 050 5332 335
Henkilöstöpäällikkö Pekka Svanljung, Citymarket Oy, puh. 01053 22123

Kesko on Itämeren alueen monipuolisin kaupan alan palveluyritys, joka tuottaa asiakkaiden arvostamia vähittäis- ja tukkukauppapalveluja tiiviissä yhteistyössä kauppiaiden ja muiden kumppaneiden kanssa. Kesko toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Venäjällä.