Fortis Venturing ondersteunt de opstart van VM ²

VM ² biedt uniek antwoord op groeiende vraag naar een standingvol tweede verblijf in het buitenland

De gemiddelde levensverwachting blijft stijgen en zowel medioren als senioren hebben concrete plannen en verwachtingen over een actieve invulling van hun leven na het beëindigen van hun professionele loopbaan.

Een tweede verblijf voor eigen gebruik of als investering in een zonnig oord,  behoort zeker en vast tot de wenslijst van velen, maar de financiële, administratieve en praktische rompslomp die de aankoop , de eventuele verhuur, het toezicht en het onderhoud van een woning op afstand met zich meebrengt,alsook de taalbarrière, maakt dat velen hun droom niet realiseren of vroegtijdig stopzetten. Bovendien laat ook op de markt van  het residentieel vastgoed in populaire vakantielanden de substantiële prijsstijgingen  zich voelen, waardoor het gedroomde tweede verblijf telkens weer een stuk minder betaalbaar wordt.

VM ² heeft bij het ontwikkelen van haar uniek "one stop shopping" concept al deze elementen in acht genomen om te komen tot een compleet aanbod voor welstellende klanten, in de leeftijdscategorie van 35 tot 55 jaar, dat deze groep toelaat "zorgeloos"een standingvol tweede verblijf in het buitenland te verwerven.

Tegen zeer aantrekkelijke voorwaarden brengt VM ²  het verwerven een standingvolle tweede residentie  op een unieke locatie binnen handbereik : een hypothecaire lening ( vaste rentevoet , looptijden tussen 15 en 30 jaar)  met alle vereiste verzekeringen, fiscale optimalisatie,  het onderhoud van de villa, tuin en zwembad, de verhuur gedurende de hele looptijd van de lening en een jaarlijkse winst op de investering tot 18%, afhankelijk van project. De koper is 100%-eigenaar van het goed en kan dit desgewenst op elk moment verkopen. De koper, die ervoor opteert zijn villa te verhuren (48 weken per jaar gedurende minimaal 9 jaar), krijgt van VM ² een jaarlijkse, vaste vergoeding, wat een aanzienlijke vermindering van de maandelijkse aflossing van de lening betekent alsook een belangrijk fiscaal voordeel oplevert (in Frankrijk). Indien echter de eigenaar zijn goed niet wenst te verhuren, betaalt hij VM² voor de geleverde onderhoudsdiensten.

VM ² is lokaal aanwezig en zorgt voor een optimale afhandeling ter plaatse van alle fiscale, legale, administratieve verplichtingen vanaf de beslissing tot aankoop tot het onderhoud en desgewenst verhuur van de residentie tot het einde van de looptijd van de lening.

Met deze samenwerking en financiële participatie in VM ² kan Fortis haar klanten een ongeëvenaard aanbod doen waarbij een financiële en praktische behartiging van de belangen van haar klanten naadloos in mekaar vloeien. Met het hierboven beschreven concept hoeft de beoogde doelgroep niet meer te wachten tot hun pensioen om hun droom te realiseren. Zij kunnen nù reeds hun droomverblijf kopen, er hun jaarlijkse vakantie doorbrengen èn via de gegarandeerde verhuur hun maandelijkse aflossing gevoelig doen dalen, met de zekerheid dat hun residentieel vastgoed op toplocatie jaar na jaar in waarde toeneemt.

Het eerste resort van VM ² " Les Hauts de Beauvallons" is gelegen bij Port Grimaud aan de Golf van Saint-Tropez.

Profiel

VM ² werd opgericht in 2006 door Vincent Martinot en Victor Matia en heeft Fortis Venturing als referentieaandeelhouder. VM ² heeft de duidelijke ambitie om toonaangevend te zijn op de markt van residentieel vastgoed in het buitenland met een totaaloplossing van klanten vanaf aankoop van het vastgoed over , administratie, beheer, verhuur en onderhoud van de residentie gedurende de volledige looptijd van de hypothecaire lening.

Met een marktkapitalisatie van EUR 42,8 miljard (31/10/2006), behoort Fortis tot de twintig grootste financiële instellingen van Europa. Onze sterke solvabiliteit, onze aanwezigheid in 50 landen en de toewijding en het professionalisme van onze 58.000 medewerkers stellen ons in staat om mondiale kracht te combineren met lokale flexibiliteit, een combinatie die garant staat voor optimale dienstverlening. Meer informatie is beschikbaar op www.fortis.com

pdf versie van het persbericht