Nokia 6086 -kamerapuhelin tarjoaa kiehtovia ominaisuuksia ja saumattomia yhteyksiä

Nokia esitteli Capital Market Days -tapahtumassa Amsterdamissa uusimman UMA-puhelimensa (Unlicensed Mobile Access). Nokia 6086 -nelitaajuuspuhelin tekee mahdolliseksi yhteydenpidon kaikissa olosuhteissa. Uutuusmalli on suunniteltu kuluttajille, jotka arvostavat yksinkertaista tyylikkyyttä eivätkä halua maksaa ominaisuuksista, joille juuri heillä ei ole käyttöä. Nokia 6086 -kamerapuhelimessa hienostunut teknologia yhdistyy klassisen tyylikkääseen muotoiluun. Tässä UMA-yhteensopivassa nelitaajuus-GSM-puhelimessa on intuitiivinen käyttöliittymä ja suuri näppäimistö. Nokia 6086 -kamerapuhelimen toimitusten arvioidaan alkavan vuoden 2007 ensimmäisellä neljänneksellä, ja sen arvioitu veroton myyntihinta on 200 euroa.

"Saumaton käyttäjäkokemus on Nokia 6086 -uutuusmallin ja koko UMA-teknologian menestyksen salaisuus", sanoo Mobile Phones -toimialaryhmän johtaja Kai Öistämö. "Nokia 6086 -puhelin on osoittautunut erittäin suorituskykyiseksi lukuisissa onnistuneissa UMA-kokeiluissa. Se tukee saumattomasti eri radioteknologioita ja siirtyy ongelmitta nelitaajuus-GSM-verkosta langattomaan lähiverkkoon ympäristön niin vaatiessa."

Nokia 6086 -puhelimen muita ominaisuuksia ovat:
- Videokuvan nauhoitus ja katselu
- Langattomien lisälaitteiden käyttö ja synkronisointi Bluetooth-teknologian avulla
- VGA-kamera, nelinkertainen digitaalinen zoom
- 6 megatavua käyttömuistia ja muistikorttipaikka microSD-muistikortille mielimusiikin tallentamiseen
- Puheaika jopa 5 tuntia, valmiusaika jopa 10 päivää

Nokia 6086 -puhelimen UMA-teknologia hyödyttää myös operaattoreita. Ne voivat tarjota asiakkailleen ääni- ja datapalveluja langattoman lähiverkon kautta, mikä vähentää verkkojen käyttöönottoon ja laajentamiseen liittyviä kustannuksia ja lisää merkittävästi mobiilipalvelujen saatavuutta.

Orange on yksi ensimmäisistä operaattoreista, joka tarjoaa asiakkailleen Nokia 6086 -uutuusmallia. Puhelin yhdistetään Orangen UMA-teknologiaa hyödyntävään Unik-palveluun, joka julkistettiin syyskuussa. Palvelu on jo otettu käyttöön Ranskassa, Alankomaissa ja Isossa-Britanniassa, ja sitä tarjotaan pian kuluttajille myös Espanjassa ja Puolassa.

"Unik-palvelumme tarjoaa kuluttajille kiinteän linjan ja mobiiliyhteydet yhdessä puhelimessa, jossa on kaikki tarvittava: yksi puhelinnumero, yksi osoitekirja, yksi vastaajapalvelu ja yksi lasku kaikista puheluista", sanoo Orangen laitevalikoimasta vastaava johtaja Yves Maitre. "Pystymme jo tarjoamaan asiakkaillemme markkinoiden laajimman UMA-puhelinten valikoiman, ja Nokia 6086 -puhelin vahvistaa Unik-palveluamme entisestään. Se vahvistaa myös yhteistyötä, jota teemme Nokian kanssa huipputeknologian ja helppokäyttöisyyden yhdistämiseksi."

UMA-teknologia on kustannustehokas tapa parantaa ääni- ja datapalvelujen saatavuutta alueilla, joissa matkapuhelinverkon ulottaminen sisätiloihin olisi liian hankalaa tai kallista. Operaattorit voivat hyödyntää vaihtoehtoisia tapoja palvelujen tarjoamisessa, ja asiakkaiden etuna on entistä kattavampi verkko, jota voi käyttää yhdestä puhelimesta ja puhelinnumerosta.

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kehittymistä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja innovatiivisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia. Nokia tarjoaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita sekä operaattoreille että yrityksille.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia

www.nokia.fi
www.nokia.com

Lehdistökäyttöön tarkoitettuja kuvia Nokia 6086 -puhelimesta on saatavilla Nokian internet-sivuilla: www.nokia.com/press