Melker Schörling AB noteras på Stockholmsbörsen från och med den 6 december 2006

Stockholmsbörsens bolagskommitté har godkänt Melker Schörling AB (?MSAB?) för notering på Stockholmsbörsen. Noteringen innebär en flytt av MSAB-aktien från handelsplatsen First North till Stockholmsbörsen, large cap, såsom aviserades i samband med upptagande till handel på First North. Något utgivande av nya aktier i samband med noteringen kommer ej att ske.

MSAB-aktien kommer att handlas på Stockholmsbörsen från och med den 6 december 2006. Handelspostens storlek har fastställts till 100 aktier.

I samband med MSABs nyemission under september månad i år kommunicerade bolaget även sin målsättning att under 2006 notera aktien på Stockholmsbörsen. Detta mål har MSAB uppnått på tre månader efter introduktionen på First North och projekt är nu slutfört. Prospekt inför noteringen kommer att offentliggöras genom att från och med den 1 december 2006 finnas tillgängligt via www.melkerschorlingab.se och www.seb.se/prospekt.

Ulrik Svensson, VD
08 - 407 3660

Per-Axel Fagerholm, ek. chef
070 - 491 2328

MSAB förvaltar en värdepappersportfölj med ett värde per den 31 oktober 2006 om cirka 12 miljarder kronor. Portföljen består av bolag med tydlig strategi och inriktning och fortsatt stark utvecklingspotential. De större portföljbolagen tillhör idag de världsledande inom sina respektive områden. Genom ett långsiktigt och aktivt ägande ska MSAB bidra med en fortsatt god utveckling av innehaven och skapa värde för MSABs aktieägare. MSAB ska även investera i nya innehav. MSAB-aktien handlas sedan den 5 september 2006 på First North.
Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se

Följande filer finns för nedladdning:

Pressmeddelande (PDF)