Rautakesko avaa seitsemännen K-raudan Pietarissa

RAUTAKESKO OY LEHDISTÖTIEDOTE 01.12.2006 KLO 12.00 1(1)

Rautakesko laajentaa toimintaansa Venäjällä avaamalla seitsemännen K-raudan Pietarissa tänään. Moskovan valtatiellä avattavan suurmyymälän pinta-ala on yli 13 000 neliömetriä ja se työllistää 120 henkilöä. Myymälä tarjoaa yksityis- ja yritysasiakkaille ensiluokkaiset ratkaisut rakentamiseen, remontointiin ja sisustamiseen.

Kansainvälisen K-rauta-konseptin mukaisen myymälän vahvuuksia ovat laaja valikoima, toimiva noutopiha sekä valmiina myytävät sisustuksen kokonaisratkaisut. K-rautojen henkilökunnan koulutukseen ja osaamiseen on kiinnitetty erityisen paljon huomiota. Seitsemässä maassa toimiva Rautakesko pystyy hyödyntämään kansainvälistä osaamistaan ja ostovoimaansa asiakkaiden hyväksi.

- Laajan kansainvälisen kokemuksemme ansiosta pystymme tarjoamaan asiakkaillemme luotettavaa ja korkeatasoista palvelua. Se on keskeisin kilpailuetu yhtiössä, jonka tavoitteena on kasvaa markkinajohtajaksi Luoteis-Venäjällä ja saavuttaa merkittävä asema koko Venäjän markkinoilla, Venäjän maajohtaja Ilkka Sinkkonen kertoo.

Rautakesko investoi voimakkaasti Venäjän rautakauppaverkoston kehittämiseen. Edellisen K-raudan se avasi Pietarissa syyskuussa. Rautakeskon viime vuonna hankkiman Stroymaster-ketjun viisi myymälää ovat toimineet K-rauta-nimellä elokuusta 2006 lähtien.

Vuonna 2007 Pietarissa avataan kaksi K-rautaa kaupungin tärkeimpien ulosmenoteiden varrella. Rautakesko suunnittelee kasvattavansa Pietarin K-rauta-verkoston kaikkiaan 10-11 myymälään. Moskovassa ja sen ympäristössä tullaan avaamaan 8-10 myymälää lähivuosina. K-rautoja perustetaan myös muihin suuriin kaupunkeihin.

Kuva Pietarin uudesta K-raudasta on ladattavissa Keskon kotisivuilta osoitteessa www.kesko.fi/aineistot "Kuva-arkisto".

Lisätietoja:
Venäjän maajohtaja Ilkka Sinkkonen, Rautakesko Oy, puh. +7 495 7640 838
Kauppapaikkajohtaja Ari Pärssinen, Rautakesko Oy, puh. 0500 609506

Rautakesko Oy (www.rautakesko.com) harjoittaa rauta- ja sisustustarvikkeiden kauppaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Baltiassa ja Luoteis-Venäjällä. Se johtaa ja kehittää vähittäiskauppaketjujaan sekä yrityspalvelumyyntiä toiminta-alueellaan. Rautakesko vastaa ketjujen konsepteista, markkinoinnista, hankinta- ja logistiikkapalveluista, kauppapaikkaverkostosta ja kauppiasresursseista. Rautakeskon liikevaihto vuonna 2005 oli 1 610,0 miljoonaa euroa.

Kesko on Itämeren alueen monipuolisin kaupan alan palveluyritys, joka tuottaa asiakkaiden arvostamia vähittäis- ja tukkukauppapalveluja tiiviissä yhteistyössä kauppiaiden ja muiden kumppaneiden kanssa. Kesko toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Venäjällä.