Heijmans versterkt vastgoedpositie in Noord- Nederland

Deze acquisitie past in de groeidoelstelling van Heijmans Vastgoed. De projecten van Bouwfonds Langewold B.V. versterken de positie in de drie noordelijke provincies.  Heijmans Vastgoed is reeds actief  binnen verschillende grootschalige projecten als Zuidlanden in Leeuwarden en Meerstad in Groningen. Verder heeft Heijmans in deze regio grondposities zoals Heerenveen West, Assen Noord en Drachten Zuid.
De grondportefeuille omvat circa 59 hectaren. De onderneming heeft daarmee een potentieel van circa 1.000 woningen.  De overnameprijs bedraagt EUR 17,25 miljoen. Het effect op de winst per aandeel Heijmans NV zal in 2007 positief zijn.

Bouwfonds Langewold B.V. heeft ruim 35 jaar ervaring in voornamelijk de begeleiding van woningbouw in de koopsector. De huidige directeur, de heer D. Cruiming, blijft betrokken bij de onderneming. Ook zullen 5 medewerkers in dienst komen van Heijmans Vastgoed. Naast nieuwbouw in uitbreidingsgebieden van steden en dorpen, heeft Bouwfonds Langewold B.V. ervaring opgedaan in appartementencomplexen, renovatieprojecten, seniorenwoningen en (geïntegreerd) wonen voor minder validen.
Sinds de oprichting in 1969 realiseerde Bouwfonds Langewold B.V. ruim 5.000 woningen. De onderneming is sinds 1980 gehuisvest in Zuidhorn.

Voor meer informatie:

Pers: