UTNYTTJANDE AV ÖVERTILLDELNINGSOPTION

Lindab International AB ("Lindab") offentliggör att Handelsbanken Capital Markets, Morgan Stanley & Co. International Limited och SEB Enskilda har utnyttjat den övertilldelningsoption att köpa ytterligare 3 935 391 aktier, som utställts av Ratos AB, Livförsäkringsaktiebolaget Skandia (publ) och Sjätte AP-fonden i samband med erbjudandet att förvärva 35 418 519 aktier i Lindab. Utnyttjandet av övertilldelningsoptionen innebär att totalt 39 353 910 aktier, motsvarande 50 procent av totalt antal aktier utgivna i Lindab, har sålts i erbjudandet.

Handelsbanken Capital Markets och Morgan Stanley & Co. International Limited har varit joint global coordinators och joint bookrunners i erbjudandet. SEB Enskilda har varit co-lead manager.

Slut

Kontakter:

LINDAB
Kjell Åkesson, CEO
Tel. +46 (0)431 850 00

Nils-Johan Andersson, CFO
Mobil: 0706685075

Anders Person, HR & IR direktör
Mobil: 0705185129

Om Lindab-koncernen:

Lindab är en internationell koncern som utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter och systemlösningar av stål och tunnplåt för byggindustrin.

De två affärsområdena, Profile och Ventilation, tillhandahåller kompletta lösningar för byggnadssystem och inneklimat såväl som enskilda bygg- och ventilationskomponenter för alla typer av byggnader.

Lindab-koncernen omsatte 6,2 miljarder SEK under 2005 och har ca 4 500 medarbetare i 28 länder. Huvudkontoret ligger i Grevie, utanför Båstad i nordvästra Skåne. Se även www.lindab.com