Benoemingen bij Fortis

Brigitte Boone is aangesteld als CEO van Fortis Investment Banking.
Fortis stelt ook Maxime Jadot aan als Country Manager Banking in Frankrijk.

Brigitte Boone is aangesteld als CEO van Fortis Investment Banking, onderdeel van het nieuw opgerichte Merchant, Corporate & Private Banking. Investment Banking zal een aantal activiteiten hergroeperen, waaronder Corporate Finance, dat momenteel geleid wordt door Maxime Jadot. Vanaf 1 januari 2007 zal Simon Barnasconi de verantwoordelijkheid voor Corporate Finance op zich nemen.

Behoudens de goedkeuring van de regelgevende instanties wordt Maxime Jadot Country Manager Banking Frankrijk. Na een korte overgangsperiode neemt hij per 1 maart 2007 het roer over van Luc Willemyns.

Fortis is een internationale financiële dienstverlener op het gebied van bankieren en verzekeren. Wij bieden onze particuliere, zakelijke en institutionele klanten een breed pakket van producten en diensten via de eigen kanalen, in samenwerking met het verzekeringsintermediair en via andere distributiepartners.
Met een marktkapitalisatie van EUR 40,1 miljard (30/11/2006), behoort Fortis tot de twintig grootste financiële instellingen van Europa. Onze sterke solvabiliteit, onze aanwezigheid in 50 landen en de toewijding en het professionalisme van onze 58.000 medewerkers stellen ons in staat om mondiale kracht te combineren met lokale flexibiliteit, een combinatie die garant staat voor optimale dienstverlening. Meer informatie is beschikbaar op www.fortis.com

persbericht