Nokia N800 Internet Tablet vie internetin uusiin paikkoihin

Langattomalla yhteydellä ja upealla laajakuvanäytöllä varustettu Nokia N800 edustaa mobiilia internetin käyttöä parhaimmillaan.

Nokia esitteli tänään Las Vegasissa Nokia N800 Internet Tablet -laitteen, joka on Nokia Nseries-sarjan uuden sukupolven laajakuvanäyttöinen multimediatietokone.

Linjakas Nokia N800 tarjoaa aidosti henkilökohtaisen internet-kokemuksen: se yhdistää helppokäyttöisen langattoman yhteyden, korkearesoluutioisen näytön ja tuen lukuisille internet-sovelluksille. Käyttäjälle tämä tarkoittaa parasta mahdollista tapaa nauttia tutuista internet-elämyksistä - nyt missä ja milloin vain.

Nokia N800 Internet Tablet on luotu jatkuvaan käyttöön. Vaihda kuulumisia ystäviesi kanssa internet-puhelujen, pikaviestien tai sähköpostin avulla. Mediasoitin, stereoääni ja ergonominen muotoilu tekevät laitteesta kannettavan viihdekeskuksen. Internet-median kulutus ei enää ole sidottua tiettyyn paikkaan.

Nokia N800 on jatkoa suositulle Nokia 770 Internet Tablet -laitteelle, jonka suorituskykyä uutuuslaitteessa on parannettu entisestään. Lisäksi siinä kehittyneempi tekstinsyöttö ja koko näytön laajuinen qwerty-näppäimistö, sisäänrakennettu web-kamera ja uusi, hienostunut ulkonäkö. Yhteyden voi muodostaa joko käyttämällä WiFi-yhteyttä tai hyödyntämällä data-liittymällä ja Bluetooth- ominaisuuksilla varustettua matkapuhelinta.

"Internetistä tulee yhä olennaisempi osa jokapäiväistä elämäämme. Haluamme tarjota kuluttajille nopean ja helpon tavan käyttää suosikkipalvelujaan paikasta riippumatta", sanoo konvergenssituotteista vastaava johtaja Ari Virtanen Nokian Multimedia-toimialaryhmästä. "Nokia N800 Internet Tablet -laite nostaa tarjontamme uudelle tasolle yhdistämällä nopeuden, entistä paremman suorituskyvyn ja paikkaan sitomattoman käytön tyylikkääseen ja kompaktiin muotoiluun."

Lähitulevaisuudessa Nokia N800 -laitteen käyttäjä voi nauttia myös useista muista uusista soveluksista ja palveluista, joita Nokia esittelee tällä viikolla CES-messuilla (2007 International Consumer Electronics Show). Nokia N800 tukee muun muassa Rhapsody -musiikkipalvelua sekä Navicore-sovellusta, joka muuntaa laitteen internetiä hyödyntäväksi navigointilaitteeksi. Puheluiden soittaminen ja viestiminen onnistuu jatkossa lukuisten palveluiden kautta. Nokia on myös julkistanut Internet Tablet -kategorian tulevaisuuteen liittyvän tuotekehitysyhteistyönsä Skypen (internet-puhelut) ja Sprintin (Wimax) kanssa.

Nokia N800 Internet Tablet -laite perustuu edeltäjänsä tavoin Nokian Linux-pohjaiselle käyttöjärjestelmälle. Maemo-kehitysympäristö (www.maemo.org) otettiin käyttöön vuonna 2005. Sen tarkoituksena on tarjota avoimen lähdekoodin ohjelmistokehittäjille työvälineet innovatiivisten sovellusten rakentamiseen Nokia Internet Tablet -laitteisiin. Nokia N800 -laitteen käyttäjille tämä tarkoittaa yhä laajempaa valikoimaa kehittäjäyhteisön tuottamia sovelluksia.

Nokia N800 Internet Tablet -laitteen arvioitu veroton myyntihinta on 399 euroa/dollaria, ja se on heti saatavilla Yhdysvalloissa ja osassa Euroopan maita.

Taustatietoa tuotteista ja palveluista:
Nokia N800 Internet Tablet -laitteen tarkemmat tuoteominaisuudet ovat luettavissa osoitteessa www.nseries.com/n800
Nokia CES 2007 -tapahtumasta on lisätietoja osoitteessa www.nseries.com/ces
Lehdistökäyttöön tarkoitettuja tuotekuvia on saatavilla osoitteessa www.nokia.com/press >photos
Nokian uusia tuotteita ja ratkaisuja esittelevää videomateriaalia on saatavilla osoitteessa: www.nokia.com/press/broadcastroom.

Nokia Nseries -tuotesarjaan kuuluu edistyksellisiä multimedialaitteita, jotka tarjoavat kuluttajille ennennäkemättömiä ja -kokemattomia multimediaelämyksiä. Nokia Nseries -tuotteissa yhdistyvät uusin teknologia, tyylikäs muotoilu ja helppokäyttöisyys, ja niiden käyttäjät voivat nauttia viihteestä, viestiä tietoa ja ottaa ja jakaa kuvia ja videoita yhden ainoan laitteen kautta, missä ja milloin vain. www.nseries.com

Nokia on johtava langattoman viestinnän yritys, joka pyrkii edistämään langattoman teollisuudenalan kasvua ja kehittymistä. Sen tavoitteena on helpottaa ihmisten arkea tarjoamalla helppokäyttöisiä ja innovatiivisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten matkapuhelimia, kuvaviestintä-, peli- ja mediasovelluksia. Nokia tarjoaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita sekä operaattoreille että yrityksille.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia, Multimedia