Orc Software: Orc Software utser Anders Berg till ny CFO

Orc Software utser Anders Berg till ny CFO Orc Software, ledande leverantör av teknologi för avancerad handel, market making och mäkleri, utser Anders Berg till finanschef. Anders Berg kommer närmast från Investor AB där han varit finanschef under de senaste fem åren. "Jag är mycket nöjd med att Anders har tackat ja till rollen som CFO. Som del av Orc-teamet kommer han spela en viktig roll i vår verksamhet. Hans breda erfarenhet och värdefulla kunskaper från olika finansiella befattningar blir en stor tillgång för Orc Software och våra investerare", säger Thomas Bill, VD Orc Software. "Det ska bli oerhört spännande att arbeta för Orc Softwares fortsatta utveckling och att kunna bidra med mina erfarenheter från det breda spektrum inom finans och affärsutveckling jag verkat inom under många år. Jag ser fram emot att arbeta för den ledande teknikleverantören för avancerad handel till världens finansiella marknader tillsammans med företagets mycket professionella team", säger Anders Berg. Före sin befattning som finanschef på Investor AB, har Anders Berg haft finansbefattningar och ledande positioner på Investor Growth Capital Holding, Jahaya och Eldaco. Anders Berg börjar sin befattning hos Orc Software den 12 mars 2007. För ytterligare information: Thomas Bill, VD Orc Software, telefon: +46 8 407 38 35 Annie Walsh, marknadschef Orc Software, telefon: +46 708 66 22 30 Om Orc Software Orc Software (SSE: ORC) är en ledande global leverantör av teknologi för avancerad handel, market making och mäkleri av värdepapper. Företaget grundades 1987 och tillhandahåller teknologilösningar och tjänster till mer än 600 kunder världen över från 14 kontor i Europa, Nordamerika och Asien/Australien. Orc Softwares kunder omfattar ledande investment banker, trading och market making firmor, börser, mäklarhus, institutionella investerare, hedgefonder och mjukvarubolag. CameronFIX, en ledande leverantör inom Financial Information Exchange protocol (FIX), är en helägd division inom Orc Software. CameronFIX förser över 100 av Orc Softwares marknadskopplingar med högpresterande FIX-portar. De största medlemmarna av den finansiella sektorn har valt CameronFIX, t ex Nomura Securities, Standard Chartered Bank, Credit Suisse First Boston, Singapore Stock Exchange, Australian Stock Exchange, OMX, Fidelity Management and Research, Knight Securities, UBS, Citigroup, Barclays Capital, CIBC World Markets and Dresdner Kleinwort Wasserstein. Orc Software har kontor i Chicago, New York, Toronto, London, Frankfurt, Milano, Wien, Zürich, St. Petersburg, Moskva, Stockholm, Tokyo, Hong Kong och Sydney. 2005 uppgick Orc Softwares omsättning pro forma till 322 miljoner kronor. www.orcsoftware.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=354420&fn=wkr0001.pdf Pressmeddelande i PDF