Wedins Skor & Accessoarer: Kommuniké från Wedins årsstämma

Kommuniké från Wedins årsstämma Vid Wedins Skor & Accessoarer ABs årsstämma fastställdes idag moderbolagets och koncernens resultat- och balansräkning för räkenskapsåret 2005/2006. Stämman beslutade vidare att ansamlad förlust skulle överföras i ny räkning samt att styrelse och VD beviljas ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2005/2006. Styrelse och revisorer Stämman beslutade att styrelsen fram till nästa årsstämma ska bestå av fem ordinarie ledamöter och inga suppleanter. Till styrelsen omvaldes Wivi-Ann Hult, Christel Kinning, Peter Lundin, Ole Oftedal och Mats Persson. Till styrelsens ordförande omvaldes Ole Oftedal samtidigt som Mats Persson omvaldes till vice styrelseordförande. Stämman beslutade om ett styrelsearvode om sammanlagt 1.025.000 kronor, varav 125.000 kronor till envar av de bolagsstämmovalda ledamöterna samt ytterligare 200.000 kronor vardera till styrelsens ordförande respektive vice ordförande. Stämman omvalde Ulf Westin till revisor och Hans Jönsson till revisorssuppleant, båda verksamma vid Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB Riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare Stämman beslutade vidare om riktlinjer för ersättning till bolagets ledande befattningshavare i enlighet med styrelsens framlagda förslag. Valberedning Stämman beslutade att bolaget ska ha en valberedning bestående av en representant för envar av de fyra till röstetalet största aktieägarna jämte styrelseordföranden. Namnen på de fyra ägarrepresentanterna och namnen på de aktieägare de företräder ska offentliggöras sex månader före årsstämman för verksamhetsåret 2006/2007 och baseras på de kända röstetalen omedelbart före offentliggörandet. Emissionsbemyndigande för styrelsen Stämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag om emissionsbemyndigande som sammanfattningsvis innebär att styrelsen bemyndigas att, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, fatta beslut om nyemission av aktier vid ett eller flera tillfällen före nästa årsstämma, varvid högst sammanlagt fem miljoner (5.000.000) aktier ska kunna utges, motsvarande en ökning av aktiekapitalet om högst tjugofem miljoner (25.000.000) kronor. För ytterligare information, vänligen kontakta: Ole Oftedal, styrelsens ordförande, telefon 0705-92 75 99 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=361198&fn=wkr0001.pdf