INCAP AIESOPIMUKSEEN LIIKETOIMINNAN OSTAMISESTA INTIASSA

INCAP OYJ PÖRSSITIEDOTE
27.2.2007 klo 8.30

Incap Oyj ja intialainen elektroniikkayritys TVS Electronics Limited ovat solmineet aiesopimuksen TVS Electronicsin elektroniikan sopimusvalmistusyksikön liiketoimintakaupasta. Tavoitteena on siirtää yksikön liiketoiminnot Incapin uudelle intialaiselle tytäryhtiölle vuoden 2007 toisen vuosineljänneksen aikana.

Kaupan kohteena oleva yksikkö sijaitsee Intian eteläosassa Tumkurissa, lähellä Bangalorea. Yksikössä työskentelee tällä hetkellä noin 260 henkilöä ja sen palvelut kattavat elektroniikkavalmistuksen ja tuotekokoonpanon lisäksi materiaalihankinnan, jakelu- ja logistiikkapalvelut sekä huollon. Noin 6 000 m2:n tehtaassa valmistetaan muun muassa teholähteitä ja lääketeollisuuden elektroniikkatuotteita Euroopassa ja Intiassa toimiville asiakkaille.

Incap tavoittelee tällä liiketoimintakaupalla strategiansa mukaista kasvua ja kansainvälistymistä. Yhtiö pyrkii vahvistamaan asemaansa maailman johtavien laitevalmistajien kansainvälisenä kumppanina, ja tätä varten Incap on kartoittanut mahdollisuuksia valmistustoiminnan aloittamiseen Intiassa jo vuoden 2006 alusta lähtien, jolloin se perusti myyntitoimiston New Delhiin. Incapin tavoitteena on saada Intian liiketoiminnoista noin 10 miljoonan euron liikevaihto vuonna 2007.

Incapin toimitusjohtaja Juhani Hannisen mukaan nyt neuvoteltava liiketoimintakauppa on merkittävä askel Incapin kansainvälistymisessä. "Keskityimme selvitystyössämme melko varhaisessa vaiheessa hakemaan kumppania Intiassa jo toimivista yrityksistä, sillä se on nopein tie valitun strategian toteuttamiseen. Hyvin toimivan tuotannon lisäksi saamme myös vakiintuneen asiakaskunnan, sillä TVS Electronicsin sopimusvalmistusyksiköllä on vakaa markkina-asema."

"Lisäksi käytettävissämme on TVS Group -yhtiön tuki liiketoiminnan kehittämisessä jatkossakin. Oikeastaan kyse ei ole pelkästä yrityskaupasta vaan yhteistyön käynnistämisestä Intiassa arvostetun TVS Group -yhtiön kanssa", toteaa Hanninen.

TVS Electronics Limitedin johtaja Gopal Srinivasan: "Uskomme tällä kaupalla varmistavamme sen, että merkittävät asiakkaamme Intiassa ja Euroopassa saavat erinomaista palvelua jatkossakin. Lisäksi asiakkaamme hyötyvät Incapin kansainvälisistä sopimusvalmistuspalveluista. Liiketoimintakauppa palvelee niin asiakkaiden, henkilöstön kuin muidenkin sidosryhmien etua".

TVS Electronics Limited on osa 95 vuotta toiminutta TVS Group-yhtiötä, joka on Intian suurimpia tietokoneiden päätelaitevalmistajia. Yhtiö valmistaa tulostimia, näppäimistöjä ja tulostustarvikkeita sekä tarjoaa erilaisia huolto- ja tukipalveluja.

TVS-E:llä on laaja jakelu- ja huoltoverkosto, joka ulottuu yli 450 kaupunkiin Intiassa. Yhtiöllä on kaksi maanlaajuisesti toimivaa jakelijaa, yli 200 alueellista jakelijaa ja yli 3 000 valtuutettua jälleenmyyjää. Yhtiöllä on tehtaat Tumkurissa ja Chennaissa. Lisätietoja: www.tvse.com ja www.tvsgroup.com.

Incapin neuvonantajana Intian toimintoihin liittyvissä selvityksissä ja liiketoimintakaupan neuvotteluissa on toiminut Nordic Adviser Group.

INCAP OYJ

Juhani Hanninen

Lisätietoja:
toimitusjohtaja Juhani Hanninen, puh. 050 556 7199
talousjohtaja Anne Sointu, puh. 040 347 2059
viestintäjohtaja Hannele Pöllä, puh. 040 504 8296

Helsingin pörssi

INCAP LYHYESTI
Incap on voimakkaasti kehittyvä elektroniikan sopimusvalmistaja, jonka palvelut kattavat elektroniikkatuotteiden koko elinkaaren suunnittelusta ja valmistuksesta huolto- ja ylläpitopalveluihin. Yhtiön asiakkaat ovat tietoliikenteen, sähkövoimatekniikan, automaatio- ja prosessi-teollisuuden, mittaustekniikan sekä turvallisuuselektroniikan ja terveydenhuollon johtavia laitetoimittajia. Incap-konsernin liikevaihto vuonna 2006 oli 89 milj. euroa ja yhtiön palveluksessa on tällä hetkellä noin 540 henkilöä. Incapin osake on listattu Helsingin Pörssissä ja se kuuluu Pohjoismaisen pörssilistan Small Cap -ryhmässä informaatioteknologian toimialaluokkaan. Lisätietoja: www.incap.fi.