Net Insight erhåller tilläggsorder från KPN Broadcast

2007-03-16

Stockholm - Net Insight har erhållit ytterligare beställningar från KPN Broadcast i Nederländerna

Det holländska DVB-T nätet, vilket även tillhandahåller en nationell media kontributions-tjänst, är baserat på Net Insights Nimbra-plattform. Nätet har har varit i drift sedan början av 2006 och Nimbra-utrustningen ska användas till fortsatt utbyggnad av nätet.

Ordern från KPN Broadcast kom via Net Insights partner Alphatron i Nederländerna och utrustningen levereras under detta kvartal.

Net Insights Nimbra-plattform transporterar alla kombinationer av tal, video och data med högsta möjliga kvalitet och utnyttjande av nätkapaciteten. Den här ytterligare utökningen i det holländska DVB-T nätet fortsätter att bevisa Nimbra-plattformens kostnadseffektivitet för att kombinera realtidskritisk DVB-T distribution med kontributions-tjänster i realtid.

För mer information, kontakta:
Fredrik Trägårdh, VD på Net Insight AB, +46 8 685 04 00, fredrik.tragardh@netinsight.net

Net Insight erbjuder världens mest effektiva och skalbara optiska transportlösning för medianät, digitalt marksänd TV, mobila TV-nät och IPTV/kabelTVnät.

Net Insights produkter garanterar fullständig tjänstekvalitet (100% QoS) och tre gånger mer effektivt utnyttjande av bandbredden i konvergerade transportnät. Net Insights plattform NimbraTM levererar video, tal och data med 50 procent lägre driftskostnader och ökar kundens konkurrenskraft för existerande och nya intäktsgenererande TV- och videotjänster.

Med Net Insights produkter levererar våra kunder publika mediatjänster till mer än 100 miljoner människor i mer än 20 länder. Net Insight är noterat på Stockholmsbörsen.

För mer information, se www.netinsight.net