ASPON VARSINAISEN YHTIÖKOKOUKSEN PÄÄTÖKSET

ASPO Oyj    PÖRSSITIEDOTE, 29.3.2007 klo 15.15

Aspo Oyj:n 29.3.2007 pidetty varsinainen yhtiökokous vahvisti yhtiön ja konsernin tilinpäätökset sekä myönsi vastuuvapauden yhtiön hallitukselle ja toimitusjohtajalle.

Osinko

Yhtiökokous päätti, että tilikaudelta 2006 maksetaan osinkoa 0,41 euroa osakkeelta hallituksen ehdotuksen mukaisesti. Osinko maksetaan 12.4.2007 osakkaalle, joka täsmäytyspäivänä 3.4.2007 on merkitty Suomen Arvopaperikeskuks Oy:n pitämään osakasluetteloon.

Hallituksen jäsenet

Yhtiön hallituksen jäsenten lukumääräksi päätettiin viisi. Hallituksen jäseniksi valittiin uudelleen insinööri Matti Arteva, KTL Kari Haavisto, OTK Roberto Lencioni, OTK Esa Karppinen ja DI, DE Kari Stadigh.

Tilintarkastaja

Yhtiön tilintarkastajaksi valittiin edelleen KHT-yhteisö PricewaterhouseCoopers Oy päävastuullisena tilintarkastajanaan KHT Jouko Malinen.

Yhtiöjärjestyksen muuttaminen

Yhtiökokous päätti muuttaa yhtiöjärjestystä hallituksen ehdotuksen mukaisesti.
Uusi yhtiöjärjestys on tämän tiedotteen liitteenä.

Hallituksen valtuutukset

Yhtiökokous hyväksyi hallituksen ehdotukset hallituksen valtuuttamisesta päättämään osakeannista ja omien osakkeiden hankinnasta. Valtuutukset ovat voimassa vuoden 2008 varsinaiseen yhtiökokoukseen saakka, kuitenkin enintään 18 kuukautta yhtiökokouksen päätöksestä lukien. Hallituksen valtuutukset ovat kokonaisuudessaan tämän tiedotteen liitteenä.

Hallituksen järjestäytyminen

Yhtiökokouksen jälkeen pitämässään järjestäytymiskokouksessa hallitus valitsi puheenjohtajaksi Kari Stadighin ja varapuheenjohtajaksi Matti Artevan.

ASPO Oyj

Gustav Nyberg

Lisätiedot:
Gustav Nyberg, 040 503 6420, gustav.nyberg@aspo.fi

JAKELU:
Helsingin Pörssi
www.aspo.fi

Aspo-konserni keskittyy teollisuuden logistiikkapalveluihin. Se palvelee energia-alan ja prosessiteollisuuden yrityksiä liiketoiminta-alueilla, jotka edellyttävät vahvaa erityisasiantuntemusta ja logistista osaamista. Aspon liikevaihto vuonna 2006 oli 225,9 milj. euroa. Siitä noin 39 % muodostui Aspo Chemicalsin liikevaihdosta, noin 37 % Aspo Shippingin liikevaihdosta ja noin 24 % Aspo Systemsin liikevaihdosta.

LIITTEET

ASPO Oyj:n yhtiöjärjestys

I Yhtiön toiminimi, kotipaikka, toimiala ja osakkeet

1 § Yhtiön toiminimi on Aspo Oyj. Yhtiön englanninkielinen toiminimi on Aspo Plc. Yhtiön kotipaikka on Helsinki.

2 § Yhtiön toimialana on omistaa ja hallita osakkeita, osuuksia, arvopapereita ja muuta omaisuutta, valvoa tytäryhtiöittensä ja muiden toimintayksikköjensä toimintaa, huolehtia keskitetysti konserniyhtiöiden hallinnoimiseen, rahoitukseen ja strategiseen suunnitteluun liittyvistä asioista sekä suunnitella ja toteuttaa taloudellisesti tarkoituksenmukaisia uusia investointeja. Yhtiö voi hankkia ja käydä kauppaa kiinteistöillä ja arvopapereilla sekä harjoittaa erilaista liiketoimintaa.

3 § Yhtiön osakkeet kuuluvat arvo-osuusjärjestelmään.

II Yhtiön hallinto

4 § Hallitukseen kuuluu vähintään viisi (5) ja enintään kahdeksan (8) jäsentä. Hallitus valitsee keskuudestaan puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan. Hallituksen jäsenten toimikausi päättyy vaalia seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen päättyessä.

5 § Hallitus on päätösvaltainen, kun saapuvilla on enemmän kuin puolet sen jäsenistä ja näistä yksi on puheenjohtaja tai varapuheenjohtaja.

6 § Hallituksen kokouksista on pidettävä pöytäkirjaa, johon merkitään kokouksen osanottajat ja tehdyt päätökset. Hallituksen kokouksen pöytäkirjan allekirjoittavat kokouksessa läsnä olleet hallituksen jäsenet.

7 § Yhtiötä edustavat hallituksen jäsenet kaksi yhdessä tai hallituksen jäsen yhdessä muun hallituksen nimeämän henkilön kanssa tai toimitusjohtaja yhdessä hallituksen jäsenen tai muun hallituksen nimeämän henkilön kassa.

Hallitus voi antaa oikeuden yhtiön edustamiseen muille nimetyille henkilöille siten, että he edustavat yhtiötä kaksi yhdessä tai kukin erikseen yhdessä hallituksen jonkun jäsenen tai toimitusjohtajan kanssa.

III Tilinpäätös ja tilintarkastajat

8 § Yhtiön tilikausi on kalenterivuosi.

9 § Yhtiökokous valitsee yhtiön hallintoa ja tilejä tarkastamaan yhden tilintarkastajan, jonka tulee olla Keskuskauppakamarin hyväksymä tilintarkastusyhteisö. Tilintarkastajan toimikausi päättyy ensimmäisen vaalia seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen päättyessä.

IV Yhtiökokous

10 § Osakkeenomistajan on voidakseen käyttää puhe- ja äänestysvaltaansa yhtiökokouksessa ilmoittauduttava kokouskutsussa ilmoitetulla tavalla. Viimeinen ilmoittautumispäivä voi olla aikaisintaan kymmenen päivää ennen kokousta.

11 § Kutsu yhtiökokoukseen toimitetaan pörssitiedotteella ja sanomalehti-ilmoituksella, joka julkaistaan hallituksen määräämissä sanomalehdissä aikaisintaan kaksi kuukautta ja viimeistään 17 päivää ennen kokousta.

12 § Yhtiökokouksessa pitää pöytäkirjaa puheenjohtajan kutsuma sihteeri. Pöytäkirja on puheenjohtajan ja kahden kokouksessa sitä varten valitun tarkastajan allekirjoitettava.

13 § Varsinaisessa yhtiökokouksessa on

esitettävä:
1. tilinpäätös ja
2. tilintarkastuskertomus,

päätettävä:
3. tilinpäätöksen vahvistamisesta, mikä käsittää myös konsernitilinpäätöksen
vahvistamisen,
4. taseen osoittaman voiton käyttämisestä,
5. vastuuvapaudesta hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle,
6. hallituksen jäsenten ja tilintarkastajan palkkioista,
7. hallituksen jäsenten lukumäärästä,
8. muista kokouskutsussa mainituista asioista,

valittava:
9. hallituksen jäsenet,
10. tilintarkastaja.

HALLITUKSEN VALTUUTUKSET

1. Hallituksen valtuutus päättämään osakeannista

Yhtiökokous valtuutti hallituksen päättämään yhdessä tai useammassa erässä osakeannista, joka toteutetaan luovuttamalla yhtiön hallussa olevia omia osakkeita. Valtuutuksen perusteella luovutettavien osakkeiden määrä on yhteensä enintään 758.250 osaketta.

Valtuutusta käytetään mahdollisten yrityskauppojen tai muiden järjestelyjen rahoittamiseen tai toteuttamiseen tai muihin hallituksen päättämiin tarkoituksiin.

Valtuutus sisältää hallituksen oikeuden päättää kaikista osakkeiden luovuttamisen ehdoista ja sisältää siten myös oikeuden luovuttaa osakkeita suunnatusti, osakkeenomistajien merkintäoikeudesta poiketen laissa säädetyin ehdoin.

Valtuutus on voimassa vuoden 2008 varsinaiseen yhtiökokoukseen saakka kuitenkin enintään 18 kuukautta yhtiökokouksen päätöksestä lukien.

2. Hallituksen valtuutus omien osakkeiden hankkimiseen

Yhtiökokous valtuutti hallituksen päättämään omien osakkeiden hankkimisesta yhtiön vapaalla omalla pääomalla. Valtuutus koskee enintään 400.000 omaa osaketta.

Osakkeet hankitaan julkisessa kaupankäynnissä, minkä vuoksi hankinta tapahtuu muuten kuin osakkeenomistajien omistamien osakkeiden suhteessa ja osakkeista maksettava vastike on Aspon osakkeen hankintahetken markkinahinta. Osakkeiden hankinnat toteutetaan Helsingin Pörssissä sen sääntöjen ja ohjeiden mukaisesti.

Osakkeet hankitaan käytettäväksi mahdollisten yrityskauppojen tai muiden järjestelyjen rahoittamiseen tai toteuttamiseen, yhtiön osakepohjaisen kannustinohjelman taloudellisen riskin tasaamiseen tai muihin hallituksen päättämiin tarkoituksiin.

Hallitus ei voi toteuttaa valtuutusta omien osakkeiden hankkimisesta siltä osin kuin yhtiön tai sen tytäryhteisön hallussa tai panttina olevien omien osakkeiden yhteenlaskettu määrä ylittäisi hankinnan jälkeen 10 prosenttia kaikista osakkeita.