Pacific Television Center väljer Net Insight för sitt amerikanska medienät

2007-04-18

Las Vegas (NAB), - Net Insight, en ledande leverantör av effektiva optiska transportlösningar för medianät, digitalt marksänd TV, mobila TV-nät och IPTV/kabelTVnät har erhållit en beställning, för leverans i juni 2007, från Pacific Television Center. Net Insights Nimbra-plattform utgör nu basen i Pacific Televisions Centers nya amerikanska nätverk.

Pacific Television Center distribuerar medie-innehåll från större nätoperatörer, producenter samt innehåll skapat i egna studios. Företaget valde Net Insights Nimbra 300-serie till sitt amerikanska nätverk, för att ytterligare utöka sitt kunderbjudande (inklusive transport av okomprimerad HDTV) utan försämrad bildkvalitet.

"Pacific Television Center använder den senaste nätverksteknologin för att garantera högsta möjliga tjänstekvalitet för våra kunder," säger Howard Fine, VP Broadcast Operations för Pacific Television Center. "Med Nimbra 300-serien får vi högsta kvalitet samtidigt som vi erhåller den flexibilitet och skalbarhet som vi behöver för att kunna expandera vår amerikanska verksamhet".

"Nätoperatörerna möter ständigt nya kundkrav på utökad tjänstekvalitet," säger Fredrik Trägårdh,  VD för Net Insight. "Vår Nimbra-plattform garanterar högsta kvalitet för våra kunders mediatjänster, samtidigt som den minimerar driftskostnaderna".

För mer information, kontakta:
Fredrik Trägårdh, VD på Net Insight AB, +46 8 685 04 00, fredrik.tragardh@netinsight.net

Om Net Insight
Net Insight erbjuder världens mest effektiva och skalbara optiska transportlösning för medianät, digitalt marksänd TV, mobila TV-nät och IPTV/kabelTVnät.

Net Insights produkter garanterar fullständig tjänstekvalitet (100% QoS) och tre gånger mer effektivt utnyttjande av bandbredden i konvergerade transportnät. Net Insights plattform NimbraTM levererar video, tal och data med 50 procent lägre driftskostnader och ökar kundens konkurrenskraft för existerande och nya intäktsgenererande TV- och videotjänster.

Med Net Insights produkter levererar våra kunder publika mediatjänster till mer än 100 miljoner människor i mer än 20 länder. Net Insight är noterat på Stockholmsbörsen.

För mer information, se www.netinsight.net

Om Pacific Television Center
Med mer än 20 år av nöjda kunder och strategiska samarbeten är Pacific Televison Center ledande inom både distribution och TV-produktion. För mer information, se www.pactv.com