AKI OJANEN ASPON VARATOIMITUSJOHTAJAKSI

ASPO Oyj    PÖRSSITIEDOTE, 11.6.2007 klo 11.00

Aki Ojanen on nimitetty Aspo Oyj:n varatoimitusjohtajaksi (COO) ja toimitusjohtajan (CEO) varamieheksi 1.10.2007 alkaen. Ojasen vastuualueena tulee olemaan konsernin liiketoiminnan kehittäminen ja laajentaminen erityisesti kehittyville markkinoille. Hän raportoi toimitusjohtaja Gustav Nybergille.

eMBA Aki Ojanen (46) siirtyy Aspoon Itella Oyj:stä, jossa hän on toiminut sopimuslogistiikkaliiketoiminnan johtajana ja Itella Logistics Oy:n toimitusjohtajana vuodesta 2005. Tätä ennen Ojanen on toiminut eri tehtävissä Kuusakoski Oy:ssä, viimeksi toimitusjohtajana 2003-2005.

"Aspon viime vuosien vahva kasvu itäisillä lähimarkkinoilla on osoittanut niissä piilevän potentiaalin. Erityisesti Venäjän merkitys on kasvanut Chemicals- ja Systems-liiketoimintaryhmissä. Myös Shipping-toiminnassa Venäjän tavaravirrat ovat kasvaneet merkittävästi viime vuosina," toteaa toimitusjohtaja Gustav Nyberg.

"Aki Ojasella on usean vuoden vankka kokemus logistiikkapalveluista ja hänen perehtyneisyytensä Itämeren sekä IVY:n markkinoihin vahvistaa toivotulla tavalla Aspo-konsernin osaamista."

ASPO Oyj

Gustav Nyberg

Lisätiedot:
Gustav Nyberg, 040 503 6420, gustav.nyberg@aspo.fi

JAKELU:
Helsingin Pörssi
www.aspo.fi

Aspo-konserni keskittyy teollisuuden logistiikkapalveluihin. Se palvelee energia-alan ja prosessiteollisuuden yrityksiä liiketoiminta-alueilla, jotka edellyttävät vahvaa erityisasiantuntemusta ja logistista osaamista. Aspon liikevaihto vuonna 2006 oli 225,9 milj. euroa. Siitä noin 39 % muodostui Aspo Chemicalsin liikevaihdosta, noin 37 % Aspo Shippingin liikevaihdosta ja noin 24 % Aspo Systemsin liikevaihdosta.