Nokia 6110 Navigator -älypuhelin testataan tuoreeltaan tien päällä

Näyttelijät Ewan McGregor ja Charley Boorman lähtivät Nokian uuden navigointilaitteen opastuksella huikealle moottoripyörämatkalle Skotlannista Kapkaupunkiin

Nokia 6110 Navigator -älypuhelin, jonka toimitukset alkavat tällä viikolla, joutuu heti kovaan testiin, kun brittinäyttelijät Ewan McGregor ja Charley Boorman matkustavat moottoripyörillä Skotlannista Etelä-Afrikkaan. Huima matka John O'Groatsin kylästä Kapkaupunkiin taittuu sisäänrakennetun GPS-vastaanottimen sekä helppokäyttöiset kartat, reittisovellukset ja navigointipalvelut tarjoavan Nokia 6110 Navigator -älypuhelimen opastuksella. Long Way Down -matkaksi nimetty hanke on jatkoa kolmen vuoden takaiselle Long Way Round -matkalle, joka vei miehet maailman ympäri Lontoosta New Yorkiin 115 päivässä. Matkasta tehty dokumentti nähtiin Suomessa nimellä "Tien päällä Ewan McGregor".

Nokia 6110 Navigator -älypuhelin pitää Long Way Down -retkikunnan oikealla reitillä haasteellisella ajomatkalla, jonka varrelle osuu maailman vaikeimpina pidettyjä maastoja. Nokian uutuuspuhelin ei tarjoa ainoastaan kartta- ja navigaatiopalveluja, vaan se täyttää monipuolisesti myös matkalaisten viestintätarpeet: älypuhelimella voi selata internetiä, ottaa kuvia, tallentaa videokuvaa ja tietysti pitää yhteyttä perheeseen ja ystäviin.

"Long Way Round -matkan aikana eksyimme jatkuvasti, ja meidän piti löytää perille esimerkiksi maamerkkien sekä hyvinkin erilaisilla kielillä annettujen ohjeiden perusteella. Siksi meille oli tärkeää saada Long Way Down -matkalle ensiluokkainen navigointilaite", Ewan McGregor kertoo. "Tutustuimme Nokia 6110 Navigator -laitteen ominaisuuksiin jo ennen lähtöä. Se on juuri sellainen laite, jota tarvitsemme pysyäksemme suunnitellulla reitillä."

Nokia 6110 Navigator -älypuhelin tarjoaa GPS- ja AGPS-toiminnot, jatkuvan yhteyden ja monipuoliset ominaisuudet näppärän kokoisessa laitteessa, joka toimii WCDMA 2100- ja GSM 850/900/1800/1900 -verkoissa. Uutuusmalli tulee myyntiin Euroopassa, Aasiassa, Lähi-idässä sekä tietyissä Latinalaisen Amerikan maissa.

Long Way Down
Ewan McGregor ja Charley Boorman ovat taas tien päällä: tällä kertaa miehet ajavat moottoripyörillä halki Euroopan ja Afrikan. Matkan varrella he tutustuvat afrikkalaiseen kulttuuriin ja paikallisiin ihmisiin sekä vierailevat Unicefin kohteissa. Miehet aikovat ajaa kohti Kapkaupunkia Afrikan itärannikkoa pitkin, joten he käyvät matkan varrella muun muassa Libyassa, Sudanissa, Etiopiassa, Ruandassa ja Namibiassa. Matkan kulkua voi seurata Long Way Down -retkikunnan kotisivuilla osoitteessa www.longwaydown.com. Tuottaja-ohjaajat Russ Malkin (Big Earth) ja David Alexanian (Elixir Films) tekevät matkasta kuusiosaisen televisiosarjan BBC:lle.

Nokia 6110 Navigator -puhelimessa on erillinen navigointinäppäin, jonka ansiosta kartat, reittisovellukset ja navigointipalvelut saa vaivattomasti käyttöön yhdellä painalluksella. Käyttäjät saavat helposti ja nopeasti selville sijaintinsa kartalla. He voivat myös etsiä haluamiaan kohteita, määritellä reittejä ja paikallistaa lähistöltä palveluja, kuten ravintoloita, hotelleja ja kauppoja. Nokia 6110 Navigator -laite hakee sujuvimman kävely- tai ajoreitin, minkä lisäksi ääniohjeet ja kartan nuoliopastus varmistavat, että käyttäjä pääsee valitsemaansa kohteeseen parasta mahdollista reittiä. Puhelimen AGPS-toiminnot takaavat entistä paremman suorituskyvyn ja nopeamman paikannuksen.

Nokia 6110 Navigator -laitteen muistikortille on asennettu käyttövalmis paikallinen kartta. Karttoja ja muuta sisältöä - kuten liikennetietoja, sääpalveluja ja matkaoppaita - voi myös ostaa verkosta ja siirtää laitteeseen. Kartoilla on tuhansia palvelukohdetietoja ravintoloista, hotelleista, kaupoista ja muista paikallisista palveluista.

Nokia 6110 Navigator -älypuhelimen tarkkaan tuoteselosteeseen voi tutustua osoitteessa www.nokia.fi/tuotteet/.
Valokuvia löytyy osoitteesta http://www.nokia.com/A4136017?category=6110n.

Nokia on maailman johtava langattoman viestinnän yritys, joka vie eteenpäin yhdistyvän Internet- ja viestintäteollisuuden kasvua ja muutosta. Laajan matkaviestinvalikoimansa avulla Nokia tarjoaa ihmisille elämyksiä musiikin, navigaation, videon, television, kuvien, pelien ja langattomien yritysratkaisuiden alueilla. Nokia toimittaa myös laitteita, ratkaisuja ja palveluita viestintäverkkoihin.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia, Mobile Phones