Stora Enso tuo markkinoille uuden Performa 2S -kartonkilaadun

LEHDISTÖTIEDOTE
19.6.2007

Stora Enso tuo markkinoille uuden Performa 2S -kartonkilaadun

Stora Enso tuo markkinoille uuden Performa 2S-kartongin korkealaatuisiin painotuotteisiin ja pakkauksiin. Molemmin puolin päällystetyn kartongin tärkeimmät ominaisuudet ovat erinomainen painettavuus ja ylivoimainen jäykkyys verrattuna vastaaviin kilpaileviin tuotteisiin.

"Markkinoilla on ollut tarjolla vain muutamia molemmin puolin päällystettyjä kotelokartonkilaatuja ja asiakkailta on puuttunut vaihtoehtoja tässä kategoriassa. Uusi kartonkilaatu Performa 2S piristää markkinoita ja tarjoaa tervetulleen vaihtoehdon asiakkaille, jotka hakevat tämäntyyppistä kartonkia. Tuotteen tekniset ominaisuudet kuten jäykkyys ja bulkki ovat parempia kuin millään vastaavalla kilpailijalla", sanoo Stora Enson graafisista kartongeista vastaava johtaja Pasi Ahokas.

Kemikuumahierre antaa jäykkyyttä

Uusi tuote kasvattaa Stora Enson Performa CTMP-tuoteperhettä. Kartongin keskikerroksessa käytetään raaka-aineena kemikuumahierrettä (CTMP). Rakenteen ansiosta tuotteessa yhdistyy kotelokartonkien parhaat ominaisuudet, kuten hyvä saanto, jäykkyys ja ajettavuus jatkojalostuksessa, sekä sellukartonkien kemiallinen puhtaus ja hyvät mekaaniset ominaisuudet. Siksi tuote toimii erinomaisesti sekä painossa, jatkojalostuksessa että vaativissa loppukäytöissä.

"Uusi kartonkilaatu tarjoaa asiakkaillemme korkealaatuisen vaihtoehdon tuotteisiin, joissa tarvitaan hyvää painojälkeä ja taittolujuutta. Sellaisia ovat esimerkiksi aikakauslehtien kannet, esitteet, kansiot, onnittelukortit, mainospahvit ja kosmetiikka- ja luksuspakkaukset", sanoo tuotepäällikkö Tom Carne. Performa 2S -kartonkia on saatavilla neliöpainoissa 215-400 gsm. Paperitukkuliike Papyrus myy Performa 2S-kartonkia 21 maassa.

Lisätietoja:

Stora Enso Consumer Boards