Metso toimittaa siistaamon Subburaj Papersille Intiaan

Metso Paper toimittaa kokonaisen siistaamon intialaiselle Subburaj Papers Private Ltd:lle. Noin 8 miljoonan euron arvoinen uusinvestointiprojekti on suunniteltu alkavaksi vuoden 2008 puolivälissä. Uuden siistauslinjan kapasiteetti on 320 tonnia päivässä. Kyseessä on Metson ensimmäinen kierrätyskuituteknologian toimitus Intiaan.

Uusinta siistausteknologiaa edustava linja sisältää OptiBright-vaahdotuskennot ja ensimmäisen Intiaan asennettavan, energiatehokkaan OptiSlush-rumpupulpperin. Massa, jonka raaka-aineena on 100-prosenttinen kierrätyskuitu, käytetään korkealaatuisen kirjoitus- ja painopaperin valmistamiseen.

Subburaj Papers Private Ltd. on osa Tirunivelissa, eteläisessä Tamil Nadun maakunnassa perustettua Subburaj Industries -konsernia. Subburaj on vakavarainen, tekstiiliketoiminnassaan yksinomaan vientiiin suuntautunut yritys. Tehdas sijaitsee noin 20 kilometrin etäisyydellä Tirunelvelin kaupungista.

Metso on kansainvälinen teknologiakonserni, jonka liikevaihto vuonna 2006 oli noin 5 miljardia euroa. Metson 25 500 työntekijää yli 50 maassa palvelevat asiakkaita massa- ja paperiteollisuudessa, kiven- ja mineraalienkäsittelyssä, energiateollisuudessa sekä valituilla muilla teollisuudenaloilla.
www.metso.com

Lisätietoja:
Mauri Lattunen, myyntijohtaja, massankäsittely ja kierrätyskuitu, Metso Paper, puh. 020 482 9474

Lisätietoja (englanniksi):
N K Jain, varatoimtusjohtaja, Metso Paper India, puh. +91 9873251858