Ordre fra Kongsberg Defence & Aerospace

Kitron ASA har gjennom datterselskapet Kitron AS i Arendal mottatt ordre fra Kongsberg Defence & Aerospace (Defence Communication) på militær RadioLink (RL) og andre militære kommunikasjonsprodukter til en verdi av 34,7 millioner NOK.

Av det totale ordrevolumet utgjør den nyutviklede RL, der Kitron har deltatt i utviklings- og industrialiseringsfasen, om lag 14 millioner NOK.

Leveransene vil skje i løpet av fjerde kvartal 2007 og første kvartal 2008.

Kitrons samlede leveranser til KDA i 2007 er forventet å utgjøre om lag 220 millioner NOK, som representerer en økning på om lag 80 millioner fra 2006.

29. juni 2007
Kitron ASA

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:
Jan Sigvartsen, adm. direktør i Kitron AS, tel. 91 58 29 10, eller e-post: jan.sigvartsen@kitron.com
Jørgen Bredesen, konsernsjef i Kitron ASA, tel. 48 25 25 84 eller e-post: jorgen.bredesen@kitron.com

Kitron er et av Skandinavias ledende konsern innen utvikling, industrialisering og produksjon for data/telekom, forsvar/marine, industri og medisinsk utstyr. Selskapet er lokalisert i Norge, Sverige og Litauen. Kitron omsatte for om lag NOK 1,7 milliarder i 2006 og har 1 300 ansatte. Se også www.kitron.com.