10,7 miljoen Kinepolis-bezoekers in het eerste semester van 2007

Van januari tot en met juni dit jaar ontving Kinepolis Group 10,7 miljoen bezoekers in de bioscoopcomplexen.
Op vergelijkbare basis (*) betekent dit een daling van -7% ten opzichte van vorig jaar. Kinepolis registreerde tijdens het eerste kwartaal een procentuele daling van -4%, tijdens het tweede kwartaal een daling van -14%.

Het absolute bezoekcijfer van het eerste semester (inclusief de bezoekcijfers van Kinepolis Polen en Kinepolis Brugge) daalde met -9% in vergelijking met vorig jaar.

Vooral het matige filmaanbod tot midden mei en het warme weer, in het bijzonder in de maand april, eisten hun tol. Het succesvolle eerste kwartaal van Kinepolis Frankrijk (Taxi 4, La Môme) en de internationale eindspurt van de bezoekcijfers (medio mei - juni) onder impuls van Spiderman 3, Ocean's 13, Pirates of the Carribean 3 en Shrek 3, konden dit verlies niet volledig compenseren.
De Kinepolis-top 5 in het eerste semester werd gevormd door Pirates of the Carribean 3, Spiderman 3, Night at the Museum, Shrek the Third en 300.

Kinepolis ' recentste complexen, Kinepolis Brugge (2006), Kinepolis Nancy (2005) en Kinepolis Granada (2004) noteerden -in tegenstelling tot de andere complexen- een opmerkelijke groei.

De vakantiemaanden zijn inmiddels goed ingezet.  Die Hard 4 kende een zeer goede start en vandaag 11/07/07 komt de vijfde Harry Potter-film (Harry Potter and the Order of the Phoenix) uit.
Veelbelovende titels in juli en augustus zijn ook The Simpsons Movie, Transformers, Ratatouille en Fantastic Four 2.

Kinepolis Oostende, het nieuwste bioscoopcomplex van Kinepolis Group, opende zondag 8/07/07 de deuren.

Bijlage: Tabel bioscoopbezoek Kinepolis Group S1 2007

(*) Vergelijkbare basis: met abstractie van de bezoekcijfers van de Poolse vestiging Cinema City Kinepolis (overdracht en verhuur aan de bioscoopgroep ITIT met ingang van 19 januari 2007) en het nieuwe complex te Brugge (geopend in juli 2006),

BIJLAGE: bezoekcijfers eerste semester 2007