Pelit taskuun - N-Gage tuo parhaat pelit Nokian laitteisiin

Kiinnostavimmat pelit ja valmistajat mukana Nokian uudessa N-Gage-palvelussa

Lontoo, Iso-Britannia  - Elämä muuttui astetta jännittävämmäksi, kun Nokia julkisti uuden N-Gage-mobiilipelipalvelun.  N-Gage-palvelu tuo parhaimmat mobiilipelit kymmenien miljoonien yhteensopivien Nokia-laitteiden käyttäjien taskuun. Kuluttajat voivat kokeilla pelejä ilmaiseksi, ostaa ja ladata niitä helposti mobiililaitteellaan tai tietokoneellaan ja jatkaa seikkailua missä tahansa. Hauskimmat elämykset voi jakaa yhdessä ystävien kanssa, haastamalla mukaan pelaajia eri puolilta maailmaa ja osallistumalla N-Gage Arena yhteisöön.

"Pelien hankkiminen ja pelaaminen muuttuu entistä helpommaksi, kun Nokia laajentaa painopistettään pelipuhelimista pelipalveluihin", sanoo johtaja Jaakko Kaidesoja Nokian Multimedia-toimialaryhmästä. "N-Gage-konsepti muuttaa tähänastista käsitystä mobiilipelaamisesta tarjoamalla tehokkaita laitteita, maailmanluokan pelejä ja brändejä sekä vuorovaikutteisia verkostoja."

N-Gage-palvelu otetaan käyttöön maailmanlaajuisesti marraskuussa 2007, jolloin ilmaisen N-Gage-sovelluksen voi ladata mobiililaitteella tai tietokoneella osoitteesta http://www.n-gage.com ja asentaa yhteensopivalle mobiililaitteelle. Myöhemmin N-Gage-sovellus tulee saataville valmiiksi asennettuna lukuisiin Nokian mobiililaitteisiin, kuten Nokia N81- ja Nokia N95 8GB -malleihin, jolloin pelien maailma avautuu suoraan myyntipakkauksesta.

N-Gage-peliformaattia tukevien valmistajien joukko kasvaa jatkuvasti. Viimeksi mukaan ovat tulleet Capcom sekä Vivendi ja sen maailmankuulu Crash Bandicoot®. Saataville ovat tulossa myös EA SPORTS(TM) FIFA 08, The Sims(TM) 2 Pets, Tetris® ja Tiger Woods PGA TOUR® sekä Nokia Publishing -pelit Snakes Subsonic ja Bounce Boing Voyage.

"Uuden N-Gage-mobiilipelipalvelun kautta suosituimpien pelien, kuten FIFAn tai The Simsien ihailijat, voivat pelata ja olla yhteydessä toisiinsa. Jo markkinoilla olevat miljoonat yhteensopivat Nokian puhelimet mahdollistavat tuomaan laadukkaan mobiilipelikokemuksen maailmanlaajuiseen käyttöön", sanoo EA Mobilen johtaja Barry Cottle.

Nokian N-Gage-palvelun kautta myytävien N-Gage-pelien verottomat hinnat ovat 6-10 euroa. Pelit voi maksaa luottokortilla tai tilata operaattorin kautta, jolloin ne maksetaan puhelinlaskun yhteydessä. Laskutusmahdollisuus operaattorin kautta on tarjolla yli 20 maassa, ja luottokortilla voi maksaa maailmanlaajuisesti. Peliaikaa voi myös ostaa päiväksi tai viikoksi kerrallaan edullisemmin hinnoin ja kaikkia pelejä voi kokeilla ennen niiden ostamista. Hankittujen pelien hallinta ja synkronisointi mobiililaitteen ja tietokoneen välillä on helppoa.

N-Gage
N-Gage on mobiiilaitteille suunniteltu pelipalvelu, joka on saatavilla yhteensopiviin Nokia Nseries -laitteisiin sekä muihin S60-ohjelmistoalustan kolmanteen versioon perustuviin Nokian laitteisiin. N-Gage tekee huippulaatuisten mobiilipelien löytämisen, kokeilemisen, ostamisen, pelaamisen ja hallinnan helpoksi ja tarjoaa myös vuorovaikutteisen N-Gage Arena -mobiilipeliyhteisön, jossa käyttäjät voivat pitää yhteyttä ystäviin ja muihin pelaajiin. Nokia tarjoaa laajan valikoiman mobiilipelejä yhteistyössä maailman johtavien pelivalmistajien kanssa. www.n-gage.com

Nokia
Nokia on maailman johtava langattoman viestinnän yritys, joka vie eteenpäin yhdistyvän Internet- ja viestintäteollisuuden kasvua ja muutosta. Laajan matkaviestinvalikoimansa avulla Nokia tarjoaa ihmisille elämyksiä musiikin, navigaation, videon, television, kuvien, pelien ja langattomien yritysratkaisuiden alueilla. Nokia toimittaa myös laitteita, ratkaisuja ja palveluita viestintäverkkoihin.

Lisätietoja lehdistölle:

Nokia
Sähköposti: press.office@nokia.com

Taustatietoja toimittajille:
Tähän tiedotteeseen liittyviä kuvia sekä muuta aineistoa saa osoitteesta  http://www.nokia.com/press/goplay
N-Gage-pelipalvelusta saa lisätietoja osoitteesta http://www.n-gage.com
Marraskuusta 2007 alkaen N-Gage-palvelu on saatavilla seuraaviin laitteisiin::
- Nokia N73
- Nokia N81