K-rauta-ketju laajenee Virossa

RAUTAKESKO OY LEHDISTÖTIEDOTE 22.05.2008 KLO 14.00 1(1)

Viron johtava rakennus- ja sisustustuotteiden vähittäismyyjä Rautakesko AS avaa tänään Rakvereen maan seitsemännen myymälänsä. Uusi K-rauta työllistää 35 henkilöä ja sen valikoimiin kuuluu noin 20 000 erilaista rakennus-, sisustus- ja puutarha-alan tuotetta. Kaupan kokonaispinta-ala on 4 750 m², josta 3 150 m² on sisätilaa ja 1 600 m² katettua rakennusmateriaalien ulkomyyntitilaa.

Rautakesko avaa tänä vuonna Viroon kolme uutta myymälää: Võrun K-rauta avasi ovensa viime kuussa ja Kuressaaren myymälä valmistuu syksyllä. Rautakesko AS:n toimitusjohtajan Alo Ivaskin mukaan yhtiö panostaa maantieteelliseen laajenemiseen tullakseen lähemmäksi asiakkaita - tavoitteena on, että laajat ja laadukkaat rakennus- ja sisustustuotevalikoimat olisivat saatavilla joka puolella Viroa.

- Suuren kansainvälisen konsernin osana voimme tarjota Rakveressa tähänastista merkittävästi laajemman tuotevalikoiman kilpailukykyiseen hintaan, Ivask toteaa.

Kesko-konserniin kuuluva Rautakesko AS on Viron johtava rakennus- ja sisustustuotteiden myyjä. Yhtiöllä on Virossa seitsemän myymälää nyt avattava Rakveren K-rauta mukaan lukien. Rautakeskolla on Virossa yli 500 työntekijää.

Faktum & Ariko -tutkimusyrityksen Rakennus-remontti-kiinteistö 2007 -tutkimuksessa Rautakesko arvioitiin palvelultaan Viron parhaaksi rakennus- ja sisustustuotteiden myyjäksi. Tutkimukseen osallistui Viron kahdeksan suurinta rakennus- ja sisustusmyymäläketjua.

Kuvia myymälästä on ladattavissa osoitteesta http://aineistopankki.kesko.fi.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Alo Ivask, Rautakesko AS, puh. +372 50 11 564

K-raudat (www.k-rauta.com) tarjoavat asiakkaiden toiveiden mukaiset turvalliset rakentamisen ja asumisen ideat sekä ratkaisut. K-rauta-myymälöitä on Pohjoismaissa, Baltiassa ja Venäjällä.

Rauta- ja sisustuskauppaa harjoittavan Rautakeskon (www.rautakesko.com) vähittäiskauppaketjut ovat K-rauta, Rautia, Byggmakker ja Senukai. Rautakesko johtaa ketjujaan, yhdistää niiden ostovoiman, järjestää tehokkaan logistiikan, hankkii kauppapaikat ja takaa kaupoille vahvan markkinointi- ja kehitystuen. Rautakesko toimii Pohjoismaissa, Baltiassa, Venäjällä ja Valko-Venäjällä.