Kemira osallistuu Shanghain maailmannäyttelyyn 2010

Kemira Oyj
20.10.2009 klo 11.00 (CET+1)

Kemira osallistuu vuoden 2010 Shanghain maailmannäyttelyyn Finpro:n Suomen EXPO 2010 -hankkeen partnerina. Maailmannäyttely avautuu 1.5.2010 ja on avoinna lokakuun loppuun 2010. Aivan Shanghain keskustassa järjestettävään tapahtumaan odotetaan yli 70 miljoonaa kävijää.

"Shanghai Expo on Kemiralle hyvä mahdollisuus kehittää näkyvyyttä Kiinassa, joka on meille strategisesti tärkeä kasvualue. Suomen paviljongin teema Sharing Inspiration on hyvin lähellä omaa arvomaailmaamme, puhumattakaan koko näyttelyn teemasta Better cities, better life", sanoo Kemiran markkinointi- ja viestintäjohtaja Päivi Jokinen. "Haluamme olla yksi maailman johtavista vesikemian osaajista ja vaikuttaa osaltamme siihen, että jokaisella olisi oikeus puhtaaseen veteen. Tätä teemaa aiomme korostaa myös näyttelyosallistumisellamme."

Kemira on toiminut aktiivisesti Kiinassa jo useiden vuosien ajan. Kaikki Kemiran liiketoimintasegmentit, Paper, Municipal & Industrial, Oil & Mining ja ChemSolutions, ovat läsnä Kiinan markkinoilla oman myyntitiiminsä voimin ja kartoittavat aktiivisesti liiketoimintamahdollisuuksia Kemiralle. Vuonna 2007 Kiinassa aloitti toimintansa myös Kemiran Aasian tutkimus- ja kehityskeskus, jonka tehtävänä on kehittää ratkaisuja erityisesti Aasian alueen asiakkaiden tarpeisiin.

Maailmannäyttelyyn liittyen Kemira on mukana järjestämässä kaikille suomalaisille avointa valokuvakilpailua yhteistyössä Finland at Expo 2010 - Finpron, Greater Helsinki Promotionin ja Nokian kanssa. Valokuvakilpailun teemana on Better City, Better Life ja se on avoinna 13.10. - 11.11.2009. Kilpailuun osallistuneiden valokuvien avulla halutaan maailmannäyttelyssä välittää kuvaa siitä, millaista elämä on tämän päivän Suomessa ja muun muassa mikä merkitys on puhtaalla vedellä kaupungissa.

Valokuvakilpailuun osallistuminen tapahtuu lataamalla kuvat Internet-osoitteessa: www.finlandatexpo2010.fi/kuvakilpailu. Samassa osoitteessa kerrotaan lisätietoja kilpailusta.

Lisätietoja:

Kemira Oyj
Päivi Jokinen, markkinointi- ja viestintäjohtaja
Puhelin 040 743 6176

Finpro / Finland at Expo 2010
Petri Ryöppy, näyttelypäällikkö

Partanen & Lamusuo Partnership (valokuvakilpailu)
Jaana Partanen

Kemira on kansainvälinen kemian yhtiö, jonka liikevaihto on 2,8 miljardia euroa. Sen keskeisimpiä asiakkaita ovat runsaasti vettä kuluttavat teollisuudenalat. Kemira tarjoaa veden laadun ja määrän hallintaratkaisuja, joilla lisätään asiakkaiden energia-, vesi- ja raaka-ainetehokkuutta. Kemiran visiona on olla johtava vesikemian yhtiö. Kemiran maaliliiketoiminnasta vastaavan Tikkurilan tavoitteena on olla markkinajohtaja kauppa- ja rakennusmaaleissa sekä tietyissä puu- ja metalliteollisuusmaaleissa valituilla markkinoilla.

Linkki tiedotteeseen (Pdf) Link to the Release (Pdf)