Opsigelse af uamortisable obligationer

Statsobligation 3½ pct. af 1886 – ISIN-kode DK0009901597

Statsobligation 3½ pct. af 1901 – ISIN-kode DK0009901670

Statsobligation 3½ pct. af 1909 – ISIN-kode DK0009901753

Kapitalen opsiges af staten til fuld indfrielse pr. 1. april 2011.

Obligationsvilkårene giver mulighed for, at staten:

- 20 år efter den 1. december 1894 kan opsige kapitalen i Statsobligation 3 pct. af 1894 med tre måneders varsel.

- 10 år efter den 11. december 1886 kan opsige kapitalen i Statsobligation 3½ pct. af 1886 med tre måneders varsel.

- kan opsige kapitalen i Statsobligation 3½ pct. af 1901 med tre måneders varsel, dog tidligst pr. 1. januar 1912.

- kan opsige kapitalen i Statsobligation 3½ pct. af 1909 med tre måneders varsel, dog tidligst pr. 1. februar 1920.

Indfrielse vil finde sted i danske kroner til kurs 100 med forfald den 1. april 2011 og vil blive udbetalt på den registrerede pengekonto for kapital på VP-kontoen. Kuponrenter fra sidste termin og indtil den 1. april vil blive udbetalt for denne periode på den registrerede pengekonto for afkast på VP-kontoen.

Opsigelsen foretages af Danmarks Nationalbank på Finansministeriets vegne.

Opsigelsen sendes fra VP SECURITIES A/S til samtlige konto- og rettighedshavere på ovennævnte lån og bekendtgøres tillige i Statstidende.

Henvendelse vedrørende ovenstående kan rettes til Ove Sten Jensen, telefon 33 63 61 02.

Opsigelse af uamortisable obligationer.pdf