Meddelelse om afholdt generalforsamling

Banken har afholdt ordinær generalforsamling mandag, den 5. marts 2012, med dagsorden som tidligere offentliggjort.

Formanden for repræsentantskabet, direktør Bent Schmidt bød velkommen og meddelte, at bestyrelsen i henhold til vedtægternes § 10 havde valgt advokat Frantz Dolberg som dirigent.

Ad. 1: Bestyrelsens beretning

Bestyrelsesformand Georg Gundersen aflagde bestyrelsens beretning om bankens virksomhed i det forløbne år.

Der var ingen bemærkninger.

Beretningen blev herefter godkendt.

Ad. 2 og 3: Fremlæggelse af årsrapport og beslutning om anvendelse af overskud

Direktør Arne Jakobsen fremlagde Årsrapporten for 2011 til godkendelse.

Forslag til anvendelse af overskud:

Årets resultat                                                              4.213 t.kr.
Anvendes til udbytte                                                  1.250 t.kr.
Henlægges til egenkapital                                      2.963 t.kr.

På spørgsmål fra Holger Bigum, Fredericia og Frede Lund fra Dansk Aktionærforening, kommenterede bankdirektør Arne Jakobsen spørgsmål om forrentning af ansvarlig lånekapital og hybrid kernekapital samt udviklingen i omkostningerne.

På spørgsmål fra Otto Pedersen, Middelfart, oplyste bankdirektør Arne Jakobsen, at der ikke er nogen lovmæssige krav om, at man skal offentliggøre regnskab pr. filial.

På spørgsmål fra Iver Christensen, Bellinge, oplyste formand Georg Gundersen, at den reelle lønstigning til direktionen er 3 pct. og at forskellen skyldes en teknisk korrektion af feriepengeforpligtelserne. Lønnen til direktionen, der fastsættes af et lønudvalg, finder bestyrelsen rimelig.

Årsrapporten og forslag om anvendelse af overskud blev godkendt.

Ad. 4: Beslutning om meddelelse af decharge

Der blev meddelt decharge til bestyrelse og direktion.

Ad. 5.1: Nedenstående forslag om bemyndigelse til bestyrelsen blev vedtaget:

Bestyrelsen bemyndiges til, indtil næste ordinære generalforsamling, på selskabets vegne at måtte erhverve indtil 10 % af aktiekapitalen til den på erhvervelsestidspunktet gældende børskurs.

Ad. 5.2: Nedenstående forslag om ændring af vedtægterne pkt. 7.4 og pkt. 11.1-11.4 blev vedtaget. Da to tredjedele af aktiekapitalen ikke var repræsenteret på generalforsamlingen, forelægges forslagene til endelig vedtagelse på en ekstraordinær generalforsamling.

Ad. 5.2:  Vedtægternes pkt. 5.1 har herefter følgende ordlyd:

Bankens aktier skal lyde på navn og noteres i bankens ejerbog, som føres af VP Investor Services A/S, cvr.nr. 30201183. Aktierne kan ikke transporteres til ihændehaver.

Ad. 5.2.a: Vedtægternes pkt. 7.4 har herefter følgende ordlyd:

Generalforsamlingen indkaldes af bestyrelsen og sker til Nasdaq OMX Copenhagen A/S og bekendtgøres på bankens hjemmeside. Indkaldelsen skal tillige ske skriftligt til alle i ejerbogen noterede aktionærer, som har fremsat begæring herom. Bekendtgørelsen foretages med højst fem ugers og mindst tre ugers varsel.

Ad. 5.2.b: Vedtægterne, nyt pkt. 11, Elektronisk kommunikation har herefter følgende ordlyd:

11.1 Al kommunikation fra banken til de enkelte aktionærer kan ske elektronisk, medmindre andet følger af selskabsloven. Banken kan til enhver tid kommunikere med almindelig brevpost.

11.2 Indkaldelse af aktionærerne til ordinær og ekstraordinær generalforsamling, herunder de fuldstændige forslag til vedtægtsændringer, tilsendelse af dagsorden, tegningslister, årsrapporter, selskabsmeddelelser, adgangskort samt øvrige generelle oplysninger fra banken til aktionærerne kan således fremsendes af banken til aktionærerne elektronisk herunder via e-mail.

11.3 Banken er forpligtet til at anmode navnenoterede aktionærer om en elektronisk adresse, hvortil meddelelser m.v. kan sendes. Det er aktionærernes ansvar at sikre, at banken er i besiddelse af den korrekte elektroniske adresse. Al kommunikation fra aktionærerne til banken kan ske elektronisk ved e-mail til e-mail-adresse vb@vb.dk.

11.4 Aktionærerne kan i bankens afdelinger få nærmere oplysninger om kravene til de anvendte systemer samt om fremgangsmåden i forbindelse med elektronisk kommunikation. Sådanne oplysninger kan også tilsendes aktionæren efter dennes anmodning.

Ad. 5.2.c: Vedtægternes punkt 11-17 ændres til 12-18 (Konsekvensændring af 5.2,b).

Ad. 5.3: Godkendelse af bankens vederlagspolitik

Bankens vederlagspolitik blev godkendt.

Ad. 6 Valg af repræsentantskabsmedlemmer

Følgende medlemmer var indstillet til genvalg:

Gårdejer Hans Ole Hansen, Assens
Direktør Bent Jensen, Fredericia
Direktør Bent Schmidt, Glamsbjerg
Rektor Christian Alnor, Middelfart
Autoforhandler Lars Hindsgaul Madsen, Assens

Alle genvalg blev valgt.

Ad. 7: Valg af revision

Genvalgt som revisor blev Revisionsfirmaet PricewaterhouseCoopers

Ad. 8: Eventuelt

Der var ingen bemærkninger under eventuelt.

Assens, den 6. marts 2012

VESTFYNS BANK A/S